- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

رئیس جدید دادگستری شهرستان جلفا منصوب شد

به گزارش موج ارس جلفا [1]، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان جلفا اظهار کرد: مسئولیت پذیری و داشتن شعور سیاسی و اسلامی از شاخصه های مهم انتخاب افراد در حاکمیت اسلامی است.

حجت الاسلام حکمتعلی مظفری با بیان آثار مخرب دخالت دادن معیارهای شخصی در انتخاب گزینه ها، افزود: وابستگی جناحی یا حزبی افراد نباید در انتخاب افراد لحاظ شود که در این صورت خیانت بزرگی در حق الناس است.

وی داشتن تدین و امانتداری را دو مشخصه و معیا راصلی در انتخاب در اسلامی بیان کرد و افزود: در کنار تخصص و تجربه کاری امانتداری افرا بسیار مهم است.

حجت الاسلام مظفری با تشریح خطره های افراد بد دین نسبت به بی دین در سپردن مسوولیت ها، تصریح کرد: بی دینی شاید متحول شود لیکن هدایت افراد بد دین و دارای جهل مرکب بسیار سخت تر است.

وی لیاقت، تخصص، توانمندی و مسئولیت پذیری را از ملزومات انتخاب افراد و کارگزاران در نظام اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: ملت ایران با آگاهی و شناخت کامل از افراد در انتخابات آتی شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام حکمتعلی مظفری در ادامه به وضعیت رسیدگی به پرونده ها در دادسراها و دادگستری های استان اشاره و با ابراز رضایت از وضع مطلوب بر رسیدن به وضعیت ایده آل تاکید کرد.

به گفته وی هم اکنون زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسراها به کمتر از یک ماه و در دادگستری ها به کمتر از سه ماه رسیده است.

امام جمعه شهرستان جلفا نیز با بیان خصوصیات مدیران در نظام اسلامی، همدلی و وحدت رویه را در پیشرفت امور بسیار لازم و ضروری دانست.

حجت الاسلام علی انتظاری افزود: همه مسئولان با کنارگذاشتن اختلاف نظرها، خدمت به مردم را باید سرلوحه امور قرار دهند و جماعه کنونی بیش از زمان دیگری نیازمند آن است.

وی با ابراز رضایت از وضعیت اجرای عدالت و رسیدگی به شکایات مردمی در شهرستان جلفا بر ضرورت بهره گیری از قضات عادل و قوی در احقاق حق مردم تاکید کرد.

در این آیین جلیل افلاکی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان جلفا منصوب و از خدمات ۱۲ ساله علی پارسا قدردانی شد.