این صفحه را چاپ کن!
احداث ۳ باب نمازخانه بین راهی جدید در ارس/ طرح منهاج برای بازاریان ارس برگزار می شود

دبیر ستاد اقامه نماز سازمان منطقه آزاد ارس در جلسه ستاد اقامه نماز ارس گفت: سه واحد نمازخانه جدید بین راهی در بودجه سال 1395 سازمان منطقه آزاد ارس پیش بینی شده و احداث می شود.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ابراهیم نصیری افزود: در آستانه فرارسیدن عید نوروز و لزوم تامین نیاز مسافران، تجهیز نمازخانه های بین راهی و نیز برخی مدارس و اداره های منطقه و نصب سیستم های اذان گو انجام شد.

وی در جمع اعضای ستاد اقامه نماز منطقه آزاد ارس گفت: دوره آموزشی آداب و اسرار نماز با حضور ۵۵ نفر از همکاران سازمان منطقه آزاد ارس، آیین تجلیل از روحانیون وهیآت امناء وخادمین مساجد منطقه و هماهنگی و تامین روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس محدوده جلفا از جمله آخرین اقدامات ستاد اقامه نماز منطقه آزاد ارس می باشد.

وی همچنین از برگزاری طرح منهاج ویژه جامعه بازاریان و اصناف منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: این طرح با همکاری ستاد اقامه نماز استان برگزار می شود.

مدیر فرهنگی آموزشی و هنری منطقه آزاد ارس در ادامه از انعقاد تفاهم نامه با ۱۱ مسجد و حسینیه محدوده این منطقه خبر داد و افزود: این تفاهم نامه با هدف کمک به برگزاری شایسته مناسبت های مذهبی در مساجد و حسینیه ها منعقد شده است.

وی گفت: بر اساس اعلام معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس ۱۳ مجتمع تجاری در منطقه ارس مجوز فعالیت موقت یا دایم دریافت نموده اند که مقرر شد جلساتی با حضور مدیران مجتمع های تجاری و مدیریت بازرگانی سازمان در خصوص پیش بینی فضای نمازخانه ای در هر مجتمع اقدامات لازم انجام شود.

در این جلسه انتقاد مردم نسبت به وضعیت نامناسب و عدم رسیدگی و نگهداری نمازخانه پارک جنگلی جلفا نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد شهرداری جلفا نسبت به تامین نیروی خدماتی مورد نیاز اقدام کند.

یادآور می شود به دلیل حمایت های مدیرعامل و معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس در پشتیبانی از فعالیت های ستاد اقامه نماز منطقه، این سازمان ماه گذشته از طرف ستاد اقامه نماز کشور مورد تجلیل قرار رفت.

شایان ذکر است در این جلسه دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان جلفا، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری و معاون توسعه مدیریت و مدیران بازرسی و رسیدگی به شکایات، گردشگری و میراث فرهنگی و مدیر بازرگانی و امام جماعت سازمان منطقه آزاد ارس و همچنین نماینده شهردار جلفا حضور داشتند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :