- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

کارگاه آموزشی آشنایی با بورس کالا در منطقه آزاد ارس برگزار شد/ مدیرعامل تاکید کرد: ترویج فرهنگ ورود به بازار بورس از داخل خانواده

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در ابتدای این کارگاه آموزشی مدیر عامل سازمان ضمن مفید خواندن برگزاری نشست ها و کارگاه های تخصصی سرمایه گذاری در این منطقه افزود : ترویج فرهنگ مدیریت مشارکتی در کشور امری ضروری بوده و بورس به عنوان یکی از روش های این نوع مدیریت باید از داخل خانواده ها اشاعه پیدا کند .

محسن خادم عرب باغی گفت : مجوز راه اندازی بورس کالا و اوراق بهادار در منطقه آزاد ارس حدود یکسال پیش اخذ شده و هم اکنون در حال فعالیت می باشد .

وی افزود : بهره مندی فعالین اقتصادی منطقه آزاد ارس از برنامه های آموزشی تخصصی سرمایه گذاری و بازاریابی ، تاثیر به سزایی در موفقیت و میزان ریسک پذیری هدفمند آنها دارد .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد : بورس کالا با تامین مواد اولیه مورد نیاز بنگاه های اقتصادی و تامین مالی آن ها از طریق ساز و کارها و روش های حاکم در این بازار، می تواند نقشی پررنگ را در راستای بهبود فضای کسب و کار و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

مدیرعامل کارگزاری توسعه سرمایه گذاری دنیا نیز ضمن تشریح کلیات بورس کالا و خدمات قابل ارائه گفت : روشهای تامین مالی در کشور های توسعه یافته به سیستم بانکی خلاصه نشده و انتشار اوراق بهادار وابسته به کالا و خدمات یکی از روش های نوین تامین مالی است که این روش در ایران نیز در حال توسعه می باشد .

احسانی افزود : در شرایط کنونی، بورس کالا نقش بسیار مهمی در اقتصاد ملی ایفا کرده و با پذیرفته شدن کالاهای متعدد در بورس کالا، یک جریان معاملاتی مبتنی بر سامانه عرضه و تقاضا در کشور شکل گرفته است.

در ادامه این کارگاه آموزشی رئیس دفتر مطالعات و سنجش ریسک شرکت بورس کالای ایران به ارائه محتوای آموزشی این نشست پرداخت .

شایان ذکر است ؛ بورس کالا بازاری متشکل و سازمان یافته‌ است که در آن به طور منظم کالا یا کالاهای معینی با روش هایی مشخص مورد معامله قرار می‌گیرند . معمولا در این بازار تعداد زیادی از عرضه‌کنندگان، کالاهای خود را به خریداران عرضه می نمایند.