- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

تشکیل ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی منطقه آزاد ارس

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس؛ محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر افزود : مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و از آن به عنوان روشی مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور یاد کردند؛ روشی که در برابر هجمه های غرب همانند سدی محکم وکارآمد عمل می کند .

وی گفت : هماهنگی جهت تدوین برنامه های عملیاتی حوزه های اجرایی منطقه در چارچوب سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و راهبردهای مربوط و پیگیری تأمین نیازهای اجرای برنامه های مصوب از اهم وظایف این ستاد است .

وی افزود : دریافت برنامه های عملیاتی حوزه های اجرایی و سایر نهاد ها و بخش خصوصی مستقر در منطقه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و بررسی و تصویب آنها ، اعمال نظارت و مداخله جدی در موارد قصور و حل و فصل مشکلات و ایجاد هماهنگی بین معاونت ها ، مدیران و حوزه های اجرایی مختلف برای عملیاتی کردن برنامه مصوب از دیگر وظایف این ستاد به شمار می روند .

شایان ذکر است : ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی منطقه آزاد ارس به ریاست مدیرعامل سازمان و متشکل از معاونین اقتصادی و سرمایه گذاری، توسعه مدیریت، فنی و عمرانی، امور زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مشاور پژوهشی مدیر عامل، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل، مدیر حقوقی و مدیر املاک و اراضی و مدیران مناطق خدآفرین و نوردوز و یک نفر اقتصاددان با انتخاب رئیس ستاد تشکیل گردید .

سیاستهای اقتصاد مقاومنی از طرف رهبر معظم انقلاب و با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا ابلاغ شده است .