- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

ارس بدون شعارگرایی در مسیر توسعه قرار دارد/ تحقق توسعه همه جانبه در منطقه آزاد ارس

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، سردار علی اکبر پورجمشیدیان با بیان اینکه کارهای جهادی، بنیادی و اساسی لازم برای توسعه فعالیت های اقتصادی در ارس انجام شده است، گفت: آینده خوبی در پیش روی ارس قرار دارد.

وی با تمجید از سرمایه گذاری ها و اشتغالزایی صورت گرفته در ارس، گفت: توسعه و تحول واقعی در این منطقه مشهود است.سردار پورجمشیدیان افزود: به واسطه حضور جهادگری همچون مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس حرکت های جهادی در نقاط مختلف ارس دیده می شود و راه اندازی مرکز امدادرسانی توسط یکی از ایثارگران در این منطقه نشانگر زنده بودن روحیه جهادی برای فتح قله های پیروزی می باشد.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل از عوامل اساسی در افزایش بازدارندگی کاهش آسیب پذیری و تسهیل در مدیریت بحران می باشد گفت: ستاد فرماندهی امداد و نجات ارس  با توجه به موقعیت مکانی و تجهیزات ایجاد شده، نمود عینی اجرای پدافند غیرعامل در زمینه های امداد و نجات، افزایش آمادگی در راستای مقابله و واکنش سریع در مواقع اضطراری و شرایط بحران ایجاد شده است.

سردار پورجمشیدیان افزود: بر اساس قانون باید مناطق آزاد الگویی برای سرزمین اصلی و مناطق دیگر کشور باشند و ارس با وجود پتانسیل های قدرتمند توان تبدیل به الگوی مناسب توسعه را دارد.

وی یکی دیگر از نکات مثبت ارس را وجود حوزه علمیه با ۲۰۰ نفر طلبه در نقطه صفر مرزی دانست و گفت: توسعه همه جانبه در این منطقه به معنی واقعی صورت گرفته است.

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از یاد و نام شهدا در نقاط مختلف ارس، نامگذاری ساختمان مرکزی امداد و نجات و آتش نشانی منطقه آزاد ارس بنام شهید مدافع حرم حاج عباس عبدالهی را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: نباید فراموش کنیم امام راحل و شهدا حق حیات بر گردن همه ما دارند.

وی امنیت، آرامش و ثبات کشور را در سایه خون شهدا و ایثارگران و هدایت امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: فراموش نکنیم که ایران دوران شاهنشاهی و پهلوی در اوج ذلت و بی اختیاری در مدیریت کشور بود و اکنون به واسطه نظام جمهوری اسلامی، آینده ایران امیدوارکننده است.

شایان ذکر است ساختمان مرکزی امداد و نجات و آتش نشانی منطقه آزاد ارس با حضور معاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران و فرمانده سابق سپاه عاشورا، مدیرعامل و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، امام جمعه و فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان جلفا، خانواده های شهدا و ایثارگران، سرمایه گذاران و اقشار مختلف افتتاح شد.

بر اساس این گزارش ساختمان جدید مرکز فرماندهی امداد و نجات و آتش نشانی منطقه آزاد ارس با زیربنای ۲ هزار متر مربع و با ۳۰ میلیارد ریال در کمتر از یک سال توسط سازمان منطقه آزاد ارس بنا شده است. این ساختمان با رعایت تمامی استانداردهای بین المللی و تجهیز به امکانات مدرن امداد و نجات و آتش نشانی در موقعیت مناسب دسترسی به مناطق مسکونی، صنعتی، تجاری و ترانزیتی قرار دارد.