این صفحه را چاپ کن!
امکان صادرات محصولات کشاورزی ارس از فرودگاه نخجوان فراهم است/ لزوم توجه به تحقیقات و ترویج کشاورزی مدرن

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با معاون امور باغبانی وزارت کشاورزی گفت: تا آماده شدن فرودگاه ارس ، صادرکنندگان می توانند از امکانات فرودگاه جمهوری خود مختار نخجوان برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنند.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی در این نشست گفت: ۵۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مرغوب در محدوده یک منطقه به مرکزیت جلفا واقع شده که ۱۸۳۸ هکتار آن در قالب دشت گردیان ، بیش از۱۴۰هکتار در قالب سایت گلخانه ای به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در دشت گلفرج بصورت آزمایشی زیر کشت رفته و بیش از ۱۸۰۰ هکتار از اراضی تجهیز و آماده کاشت است.

عرب باغی با اشاره به اینکه در حدود ۱۴۰۰ هکتار از اراضی در اولویت تجهیز و آماده سازی است افزود: ۱۸ هزار هکتار از اراضی مرغوب و حاصلخیز محدوده قلی بیگلو نیز جز اراضی پایاب سد خدآفرین محسوب می شود که مستعد توسعه کشاورزی و صنایع وابسطه به آن است.

عرب باغی ضمن تاکید بر تولید محصولات کشاورزی صادراتی، تصریح کرد: شرایط لازم برای رونق و توسعه صنعت کشاورزی در ارس فراهم است.

وی افزود: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و آموزش روشهای کشاورزی مدرن به فعالین این عرصه و حرکت به سمت کشاورزی مدرن و پیشرفته تنها راهکار بالا بردن بهره وری صنعت کشاورزی در کشور است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :