این صفحه را چاپ کن!
مدیرعامل ارس در آیین تجلیل از فعالین کتاب و کتابخوانی در منطقه آزاد ارس: گردشگران نوروزی ارس کتاب هدیه میگیرند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین تجلیل از فعالین کتاب و کتابخوانی از برنامه ریزی برای اعطای کتاب های مناسب به عنوان هدیه به میهمانان نورزی ارس خبر داد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس ، محسن خادم عرب باغی در این آیین با اشاره به سابقه تاریخی استان آذربایجان شرقی در توسعه فرهنگ کتاب و چاپ گفت : ارتقا سطح دانش در جامعه با ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی امکان پذیر است .

وی افزود : سازمان منطقه آزاد ارس توجه ویژه ای به مدارس و کتابخانه ها دارد و در این راستا به احداث یک باب مدرسه ، تهیه و اهدای کتاب های مورد تایید سیستم آموزشی کشور به مدارس منطقه اقدام کرده است .

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در آیین افتتاح کتابخانه سیار این کانون ضمن ارزنده دانستن اقدامات انجام شده در حوزه کتاب در منطقه آزاد ارس گفت : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور آمادگی لازم را برای همکاری در توسعه فعالیت های کتابخوانی در منطقه آزاد ارس دارد .

یحیی پور افزود : شکل گیری هویت ملی و دینی از راه ادبیات ممکن است و بدون گسترش فرهنگ مطالعه نمی توان به توسعه رسید.

نماینده معاونت فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت : کودکان و نوجوانان پایه های اصلی جامعه هستند و باید با زبان ساده ،مهربان و شیوا با آنها سخن گفت تا با پاکی درونشان آشنا شوند .

حجت الاسلام و المسلیمن علیزاده افزود : یکی از عناصر ارزشمند رشد و توسعه بشری کتاب است و باید قدر نویسندگان و شاعران متعهد کشور را دانست .

در این مراسم ضمن تجلیل از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی و اعطای جوایز مسابقات کتابخوانی برگزار شده در طول سال ، از کتاب مسافر کوچولو در منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل ارس و شاعر کتاب رونمایی شد .

همچنین در پایان مراسم کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد .

گفتی است : بیش از ۴۰ هزار عنوان کتاب شامل ۵۹ هزار نسخه در کتابخانه های سه گانه منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا موجود است و بیش از ۳ هزار نفر از مردم منطقه عضو رسمی این کتابخانه ها هستند .

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :