- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

۱۱ طرح عمرانی خدماتی هدیه دولت تدبیر و امید به مردم جلفا/ روستاییان بیشترین بهره را بردند

به گزارش موج ارس جلفا [1]، به نقل از ایرنا، گازرسانی به روستاهای دورافتاده و محروم قولان و میسن از توابع بخش سیه رود از جمله این طرح ها بود که باعث شادمانی اهالی این روستاها شد.

به گفته رئیس اداره گاز شهرستان جلفا برای اجرای این دو طرح بیش از ۲۹ کیلومتر لوله گذاری در مسیرهای صعب العبور و حاشیه رودخانه ارس صورت گرفته است.

فرهاد مشفقی فر افزود: این طرح در مدت یکسال و با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها ۱۶۲ خانوار با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

همچنین دو روستای کم خانوار و محروم حیدرآباد و اعقان از توابع بخش مرکزی و سیه رود در سایه تدبیر و امیدآفرینی دولت یازدهم پس از سال ها تحمل دشواری، از نعمت روشنایی برق بهره مند شدند.

مدیر توزیع برق شهرستان جلفا در حاشیه مراسم بهره برداری از برق رسانی به روستای حیدر آباد به خبرنگار ایرنا گفت: برق رسانی به این روستاها با بیش از ۴۰۵ کیلومتر خطوط انتقال و تیرگذاری و نصب تجهیزات لازم در شرایط آب و هوایی سخت و طاقت فرسا و مسیرهای صعب العبور و کوهستانی اجرا شده است.

یحیی علیزاده افزود: این طرح ها با هزینه ای افزون بر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در مدت یکسال اجرایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها تعداد ۵ خانوار ساکن در روستای اعقان و ۱۰ خانوار ساکن در روستای حیدر آباد و دامداری های همجوار از نعمت برق برخوردار شدند.

علیزاده خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی روستاهای بالای ۵ خانوار شهرستان از نعمت برق برخوردار هستند و برق رسانی به سکونتگاه های فصلی و حتی تک خانواری در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

امروز همچنین یک باب مدرسه ۹ کلاسه در هادیشهر با صرف ۱۰ میلیارد ریال هزینه توسط خیر مدرسه ساز و اعتبارات نوسازی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته مدیر آموزش و پرورش جلفا این واحد آموزشی با زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع و وسعت ۴ هزار متر مربع در محل مدرسه متروکه و بلااستفاده در مدت یکسال احداث شده است.

اباذر کاظمی افزود: برای رفع مشکل کمبود کلاس درس مدرسه فردوس هادیشهر دو باب کلاس درس در محل مدرسه با یک میلیارد ریال هزینه توسط خیر مدرسه ساز و مشارکت اولیا احداث و مورد استفاده دانش آموزان قرار گرفت.

همچنین سالن مدرن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش هادیشهر با امکانات پیشرفته روز از محل اعتبارات داخلی و صرفه جویی به بهره برداری رسید.

ساختمان جدید پایانه مسافربری هادیشهر با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در عرصه ای به وسعت ۲ هزار متر مربع توسط شهرداری هادیشهر اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محوطه سازی صحن آستان مقدس امامزاده سید محمد آقا واقع در روستای نوجه مهر از توابع بخش سیه رود با سه هزار و ۲۰۰ متر مربع عملیات سنگ فرش و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در مدت ۶۰ روز اجرا و به بهره برداری رسید.

ساختمان دهیاری روستای ارسی با ۹۰۰ میلیون ریال هزینه و نیز ساختمان کتابخانه این روستا با ۳۰۰ میلیون ریال هزینه از دیگر طرح هایی بود که در نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی به بهره برداری رسید.