این صفحه را چاپ کن!
کشف محموله قاچاق به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ر‌یال در گمرک جلفا

ماموران گمرک پل چوبی جلفا در یک عملیات موفق به کشف یک محموله بزرگ قاچاق با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال، درتانکرهای حامل قیر شدند.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، فتح الله حسنلویی مدیر کل گمرک جلفا در این خصوص گفت: ماموران گمرک پل چوبی در جلفا با هوشیاری و رصد محموله، دربررسی اسناد و مدارک ۴ دستگاه کامیون تانکردار به آنها مشکوک شده و به بازرسی آنها اقدام کردند. بر اساس این گزارش، کامیون ها چند روز قبل با محموله قیر از کشور خارج شده و به عنوان کامیون حاوی تانکرهای خالی به محوطه گمرک پل چوبی وارد شدند. با تصمیم مسئولان این گمرک پس از ارزیابی و بازدید و معاینه اولیه، یکی از ماموران گمرک علیرغم مخاطرات ناشی از استنشاق گاز داخل تانکر از دریچه بالای مخزن به تانکرها وارد شده و موفق به شناسایی و کشف محموله های قاچاق می شود.

وی افزود: بر اساس این گزارش ازمحل جداره های قسمتهای جلو و عقب هرچهار تانکر انبوهی کالا مشتمل بر پنج و نیم تن مغز فندق ‌‌، ‌،۲۲۲۸ باکس سیگار و دهها قلم کالای دیگر نظیر کفش ، پوتین ، انواع البسه زنانه و مردانه تولید کشورهای مختلف به ارزش تقریبی بالغ بر ده میلیارد ریال از تانکرها کشف شد.

حسنلویی ادامه داد: این کالا ها به شیوه بسیار ماهرانه در جداره ها جاسازی شده بود که با هوشیاری و فداکاری یکی از ماموران این گمرک شناسایی شد. مراتب شناسایی و کشف این کالا های قاچاق در حضور نمایندگان دادستانی شهرستان صورتجلسه و هرچهارمتهم پرونده به مرجع ذیصلاح ارجاع شد.

ماموران گمرک پل چوبی در جلفا در حالی موفق به کشف این عملیات شدند، که این گمرک هم اکنون به ایکس ری و تجهیزات کنترلی مجهز نشده است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :