- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

کشف محموله قاچاق به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ر‌یال در گمرک جلفا

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، فتح الله حسنلویی مدیر کل گمرک جلفا در این خصوص گفت: ماموران گمرک پل چوبی در جلفا با هوشیاری و رصد محموله، دربررسی اسناد و مدارک ۴ دستگاه کامیون تانکردار به آنها مشکوک شده و به بازرسی آنها اقدام کردند. بر اساس این گزارش، کامیون ها چند روز قبل با محموله قیر از کشور خارج شده و به عنوان کامیون حاوی تانکرهای خالی به محوطه گمرک پل چوبی وارد شدند. با تصمیم مسئولان این گمرک پس از ارزیابی و بازدید و معاینه اولیه، یکی از ماموران گمرک علیرغم مخاطرات ناشی از استنشاق گاز داخل تانکر از دریچه بالای مخزن به تانکرها وارد شده و موفق به شناسایی و کشف محموله های قاچاق می شود.

وی افزود: بر اساس این گزارش ازمحل جداره های قسمتهای جلو و عقب هرچهار تانکر انبوهی کالا مشتمل بر پنج و نیم تن مغز فندق ‌‌، ‌،۲۲۲۸ باکس سیگار و دهها قلم کالای دیگر نظیر کفش ، پوتین ، انواع البسه زنانه و مردانه تولید کشورهای مختلف به ارزش تقریبی بالغ بر ده میلیارد ریال از تانکرها کشف شد.

حسنلویی ادامه داد: این کالا ها به شیوه بسیار ماهرانه در جداره ها جاسازی شده بود که با هوشیاری و فداکاری یکی از ماموران این گمرک شناسایی شد. مراتب شناسایی و کشف این کالا های قاچاق در حضور نمایندگان دادستانی شهرستان صورتجلسه و هرچهارمتهم پرونده به مرجع ذیصلاح ارجاع شد.

ماموران گمرک پل چوبی در جلفا در حالی موفق به کشف این عملیات شدند، که این گمرک هم اکنون به ایکس ری و تجهیزات کنترلی مجهز نشده است.