- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

شهید صابر رهنما

شهید صابر رهنما [1]

به گزارش موج ارس جلفا [2]، دانش آموز شهید صابر رهنما فرزند اژدر در سال ۱۳۴۹ هجری شمسی در یک خانواده ی متدین در هادیشهر از توابع شهرستان مرزی جلفا دیده به جهان گشود.

تا دوم راهنمایی در مدرسه اهتزازی به تحصیل پرداخت. اکثر اوقات خود را بعد از مدرسه در مسجد و پایگاه مقاومت می گذراند.

۶ بار به جبهه اعزام شد و یکبار هم در منطقه پیرانشهر از ناحیه پا زخمی شد و بالاخره در عملیات والفجر ۸ (منطقه فاو عراق) در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۲۳ در سن ۱۵ سالگی به دیدار معبود و معشوق خویش شتافت و پس از ۷ سال انتظار و چشم به راهی خانواده معظمش، پیکر مطهرش در میان حضور پر شور امت حزب الله، در گلزار شهدای شمال هادیشهر به خاک سپرده شد.

 

روح بلندش متعالی و راه مقدسش پر رهرو باد

 

شهید از زبان پدر گرامیش:

صابر دومین فرزند من بود. او نوجوانی متدین، مؤدب و خوش اخلاق بود. اکثر اوقات خود را در مسجد می گذراند.

در مدت کوتاه عمرش، ۶ بار به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و به من هم سفارش می کرد که به جبهه بروم و در کارهای خدماتی مانند لوله کشی (که شغل من است) در خدمت رزمندگان اسلام باشم.

از شهادت فرزندم زیاد ناراحت نشدم، چون بحمدالله، در راه دین شهید شده است و از این بابت از خدای خود راضی و سپاسگزارم.

 

فرازی از وصیت نامه شهید صابر رهنما:

من نیز در این عصر که انقلاب نوپایمان انقلاب اسلامی می باشد و نیاز به مبارزه با کفار و منافقین هست، به ندای (هَل مِن ناصرٍ یَنصُرُنی) امام عزیزمان لبیک گفته و برای جهاد با کافرین خواستم به جبهه حق علیه باطل اعزام شوم و جان ناقابلی که دارم برای اسلام فدا نمایم، اگر خدای تبارک و تعالی بخواهد، آرزویم این است که در این جهاد که جهاد اصغر است، پیروز شویم و اگر لیاقت یافتم سعادت شهادت در راه خدا نصیبم شود.

از برادرانم می خواهم که سنگر مرا هیچ وقت خالی نگذارند و وصیت من به جوانان این است که راه شهدا را که همان سبیل الله است، ادامه دهند.

صابر رهنما  ۶۲/۱۱/۱۲