این صفحه را چاپ کن!
اولین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه آزاد ارس برگزار شد

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: همزمان با دهه مبارک فجر اولین دوره مسابقات قرآن کریم در رده های مختلف سنی در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ابراهیم نصیری با اعلام این خبر افزود: این مسابقات با حضور ۱۱۲ نفر از آقایان و بانوان در رشته های مفاهیم، ترتیل، قرائت، اذان و در رشته حفظ برگزار شد.

وی اضافه کرد: در رشته حفظ نیز گروه های شرکت کننده در قالب حفظ ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۰ سوره از جزء ۳۰ برای خردسالان و حفظ یک جزء برای گروه سنی زیر ۱۳ سال به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: نفرات اول هر رشته از سوی سازمان منطقه آزاد ارس به مسابقات قرآنی مناطق آزاد که از ۲۷ الی ۲۹ بهمن ماه جاری در منطقه آزاد چابهار برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه هم اکنون ۴ موسسه فعال قرآنی در منطقه ارس در حال فعالیت می باشند افزود: با برنامه ریزی های انجام یافته بزودی فرهنگسرای قرآن با تشکیل شورای کاربردی فعالیت های قرآنی در منطقه آزاد ارس تاسیس می شود.

نصیری گفت: آموزش مربیان قرآنی مدارس منطقه، آموزش دانش آموزان و سایر اقشار مردم در رده های مختلف سنی از برنامه های جاری این سازمان در حوزه فعالیت های قرآنی است و در راستای توسعه فعالیت های قرآنی و تشویق کودکان و نوجوانان به حفظ و قرائت قرآن کریم و آشنایی به مفاهیم عالی آن اکثر برنامه های فرهنگی و مناسبتی مدیریت فرهنگی و آموزشی با محوریت حضور نخبگان قرآنی کشور در منطقه در راستای الگوسازی و ترغیب برگزار می گردد.

وی گفت: داوری این دوره از مسابقات برعهده داوران برجسته ملی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و نیز تهران بوده و اساتید بنامی همچون دکتر رحیم خاکی، وحید غفران نیا، رضا محمدپور از اردبیل، بهمن محرم زاده و مرتضی رهنما از آذربایجان شرقی و نیز خانم سمیه حاجعلی، پریسا مجرد ، محبوبه نصیری و خانم عیوض زاده در بخش های مختلف مسابقات وظیفه داوری را برعهده داشتند.

این دوره از مسابقات برای نخستین بار به همت معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس و همراهی دفتر امام جمعه شهرستان جلفا و نیز مشارکت پردیس دانشگاه های تهران، تبریز، علوم پزشکی تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور جلفا و نیز اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه و ناحیه مقاومت بسیج سپاه جلفا، آموزش و پرورش شهرستان جلفا برگزار گردید.

لازم به ذکر است مراسم اختتامیه این مسابقات با هنرنمایی حاج وحید غفران نیا حافظ کل قرآن کریم و قرائت آیاتی از کلام الهی توسط حاج رحیم خاکی قاری بین المللی و نفرات برگزیده مسابقات برگزار شد.

اضافه می شود در این مراسم با حضور امام جمعه شهرستان جلفا و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس هدایای نقدی و غیرنقدی و لوح تقدیر به نفرات اول تا سوم هر رشته اعطاء گردید.

برگزیدگان اولین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه آزاد ارس:

برادران:

*رشته قرئت تحقیق: ۱- ابوالفضل رضایی ۲- امیرحسین عظیمی پور ۳- مجتبی ذاکری
*رشته قرائت ترتیل: ۱- سعید وظیفه ۲- حمید راستی ۳- اکبر عظیمی
*رشته اذان: ۱- علی صادقی ۲- صالح الله قلیلو ۲- محسن حسن زاده ۳- ابراهیم رنجبر
*رشته مفاهیم: ۱- محمد عباسی قدیم ۲- صادق پورصادق ۳- ناصر صفابخش
*حفظ ۱۰ جزء ۱- معین قربانی
*حفظ ۱۵ جزء ۱- سید حسن حسینی لر
*حفظ یک جزء ۱- وهاب سلامی ۲- محمد موثقی ۳- میلاد قاسمی
*حفظ ۱۰ سوره: ۱-مهدی سلامی ۲-امیرحسین قارداش زاده ۳-طه حسین خانی

خواهران:

* رشته قرائت تحقیق: ۱- ام البنین حسن بگلو ۲-فریده قصاب زاده ۳- نساء استادی
*رشته قرائت ترتیل: ۱- فرناز اشتری ۲- رقیه احمدی ۳- حوریه افشاری
*رشته مفاهیم : ۱- ربابه درخشانی ۲- رحیمه سپهری گرگری ۳- والده قصابزاده علمداری
*رشته حفظ یک جزء: ۱- زهرا حسن لو ۲- یلدا داداش زاده
*رشته حفظ زیر ۷ سال: ۱- نرگس نصیری ۲- زهرا مصطفایی ۳- فاطمه اشرفی ۴- کوثر قاسم زاده
*رشته حفظ بالای ۷ سال: ۱- سنا سیاهی ۲- مائده حمید راد ۳- یگانه عیوضلو ۴-فاطمه نصیری

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :