- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

قرآن آموزان منطقه آزاد ارس در مسابقات مناطق آزاد خوش درخشیدند

به گزارش موج ارس جلفا [1]، مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم مناطق آزاد ایران از سطح خوبی برخوردار بود، گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات در مرکز همایش‌های بین‌المللی چابهارب رگزار شد و منتخبان هر رشته معرفی شدند.

ابراهیم نصیری با اشاره به اینکه مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۱۰ و ۱۵جزء، حفظ کل و مفاهیم قرآن، اذان و کتابت قرآن برگزار شد، عنوان کرد: در بخش آقایان در رشته قرائت ترتیل به ترتیب رضا صفدری از چابهار، امان‌الله قره‌خانی از ماکو و عمران جدگال از چابهار رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی از کسب مقام سوم رشته قرائت تحقیق و مقام دوم رشته حفظ ۱۰ جزء توسط قرآن آموزان منطقه آزاد ارس خبر داد و اضافه کرد: در رشته قرائت تحقیق ابوالفضل رضایی مقام سوم و در رشته حفظ ۱۰ جزء معین قربانی مقام دوم را به خود اختصاص دادند.

نصیری اضافه کرد: در رشته مفاهیم قرآنی محمد عباسی قدیم بعد از شرکت کننده منطقه آزاد چابهار مقام دوم این رشته را به خود اختصاص داد و در رشته اذان، علی صادقی مقام سوم رسید. همچنین در رشته کتابت قرآن نیز میثم دولتی مقام دوم را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به نفرات برگزیده منطقه آزاد ارس در بخش بانوان، گفت: در رشته حفظ ۱۵ جزء نسرین آقایی سوم شد و در رشته مفاهیم قرآن نیز ربابه درخشانی به مقام اول دست یافت.

بر اساس این گزارش، اولین دوره مسابقات سراسری قرآن مناطق آزاد کشور با حضور ۱۱۰ نفر از خواهران و برادران قرآنی با حضور جمعی از مسئولین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از ۲۸ الی ۲۹ بهمن ماه جاری برگزار شد.

همچنین نمایشگاه آثار قرآنی در محل سالن نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار گردید.