- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

رشد ۲۷ درصدی ورود گردشگران نوروزی به منطقه آزاد ارس/ بیش از چهار میلیون و ۴۷۱ هزار نفر ارس را مقصد سفر نوروزی انتخاب کردند

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر گفت: از ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ الی ۱۴ فروردین سال ۱۳۹۴ چهار میلیون و ۴۷۱ هزار و ۹۸ نفر از دو مسیر ریلی و زمینی منطقه آزاد ارس را بعنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.

وی با اشاره به آب و هوای خوب و استقبال بی نظیر گردشگران از منطقه آزاد ارس گفت: از این تعداد گردشگر چهار هزار و ۴۰۰ نفر از طریق قطارهای مسافری و بقیه با خودرو وارد منطقه آزاد ارس شدند.

وی در ادامه افزود: در مجموع ۱۲۳ هزار و ۲۹۵ نفر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، کمپ های موقت، مدارس، مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و چادرهای مسافرتی در پارک ها اقامت داشتند.

عرب باغی ادامه داد: بر اساس آمار فروش بلیط در آثار تاریخی و طبیعی که گیشه بلیط فروشی دارند، تعداد ۷۰۴ هزار و ۱۷۴ نفر از این جاذبه ها بازدید کردند که بیشترین آمار مربوط به کلیسای سنت استپانوس می باشد.

وی اضافه کرد: امام زاده سیدمحمد نوجه مهر، آبشار آسیاب، کمپ عشایر، پارک درنا، پارک کوهستان ارس و بازارها و نمایشگاه صنایع دستی ارس از جمله پرترددترین و پربازدیدترین نقاط در ایام نوروز بودند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در ایام نوروز حدود ۵۳ هزار نفر در زایرسراهای آستان مقدس امامزاده سید محمدآقا (ع) نوجه مهر اقامت داشته و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر از این مکان مقدس بازدید کرده اند که رتبه اول در بین اماکن مذهبی استان را دارا می باشد.

عرب باغی اظهار داشت: کلیسای سنت استپانوس نیز با ۵۲ هزار و ۸۵۱ نفر بازدید کننده در تعطیلات امسال، صدرنشین آثار و اماکن تاریخی و گردشگری پربازدید این استان بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه طبق اعلام پلیس راهور، مسیر تبریز- جلفا در ایام نوروز پرترددترین مسیر در استان آذربایجان شرقی بود، گفت: در ایام نوروز شهر جلفا بعد از کلان شهر تبریز دومین شهرستان پربازدید در بین شهرستان های استان آذربایجان شرقی بود.

عرب باغی افزود: ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس در طول ایام نوروز سالجاری با برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی و مسابقات مختلف ساعات و روزهای شیرینی را برای گردشگران نوروزی فراهم نمود.

وی همچنین در پایان جشنواره ها و ویژه برنامه های مختلف، تخفیف های موجود در فروشگاه ها در ایام نوروز، افزایش جاذبه ها و برنامه های گردشگری، اجرای برنامه های مختلف تئاتر و موسیقی و بهبود کیفیت خدمات اقامتی و تفریحی و امدادی، اجرای رایگان امورات درمانی در پایگاه های بهداشت و درمان مستقر در منطقه، نمایشگاه های صنایع دستی و برنامه های متعدد دیگر را از جمله عوامل موثر در رشد گردشگری منطقه آزاد ارس در نوروز ۹۴ برشمرد.