- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

همایش روز ملی شوراها در شهرستان جلفا برگزار شد

به گزارش موج ارس جلفا [1]، همایش روز ملی شوراها به مناسبت گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه سالروز فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تأسیس شوراهای اسلامی با حضور فرماندار، اعضای شوراهای شهر و روستا و جمعی از مسئولان در محل سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا برگزار شد.

فرماندار شهرستان جلفا در این همایش ضمن تبریک روز ملی شوراها با بیان اینکه شوراها یکی از نهادهای جمهوریت نظام اسلامی هستند، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران تحقق اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش با تأسیس نهادهای اجتماعی و مدنی بوده از جمله شوراهای اسلامی به عنوان نمادی از مردم سالاری دینی بوده است.

زاهد محمودی اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا از جلوه ای باشکوه و پایدار مشارکت مردم در اداره امور شهرها و روستاها محسوب می شوند و از جایگاه مهمی در حاکمیت کشور برخوردارند.

وی با بیان اینکه شوراها یکی از ارکان تصمیم گیری در کشور هستند، تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا با بهره مندی از ظرفیت های مدیریتی و منابع انسانی به لحاظ پایگاه مردمی، سهم بسزایی در پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی و سایر امور رفاهی مردم بنا به مقتضیات محلی به عهده دارند که می توانند علاوه بر پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردمی، بستر و زمینه را برای مشارکت عمومی در مسیر نیل به رشد و توسعه همه جانبه کشور فراهم نمایند.

محمودی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید جایگاه ویژه ای را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا قائل می باشد و ما در شهرستان سعی داریم با توجه به سیاست های عمومی دولت و همچنین در جهت رضایتمندی هر چه بیشتر مردم با این نهاد اجتماعی هر گونه تعامل و همکاری را داشته باشیم.

وی خدمت شوراها به مردم را توفیق بزرگ الهی دانست و تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نماد تصمیم گیری و تصمیم سازی از سوی مردم در مسیر خدمات رسانی به شهر، شهروندان و جامعه است و اعضای شوراها باید تلاش و خدمتگزاری هر چه بیشتر به مردم را در رأس امور قرار دهند.

فرماندار جلفا بیان کرد: اعضای شوارهای اسلامی زمانی موفق هستند که اعتماد جامعه را جذب کرده و توجه کنند که احکام اجتماعی باید از مشورت عمومی و نظر تمام افکار جامعه صادر شود و بر پایه خرد جمعی و اصل مشورت و احترام به نظر اکثریت باشد.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش حدود اختیارات شوراهای شهر علاوه بر تقویت شرکت مردم در انجام فعالیت های مربوط به خودشان، تحقیق و توسعه و نظارت بر طرح ها و پروژه‌ ای اجرایی در کشور راحت تر می شود.

در پایان این همایش از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.