- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

توسعه مادر صنایع چشم انتظار حمایت ویژه دولت

به گزارش موج ارس جلفا، بیکاری و افزایش جوانان بیکار که بیشتر آنان تحصیل کرده هستند، امروزه به عنوان یکی از معضلات اصلی جامعه شناخته می شود و در این راستا اشتغال زایی و ایجاد واحدهای تولیدی کار آفرین و یا به عبارتی کارآفرینی و توسعه آن به یکی از دغدغه‎های مسئولان برای حل این معضل تبدیل شده است.

استفاده از توانایی‎ها  و استعدادهای خلاق برای تولید، در عرصه‎های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توسط بهترین ها در دنیا به تصدیق همگان  به دلیل داشتن ثروت نیست بلکه این افراد با پاسخ به توانایی درونی و خود باوری به این جایگاه دست یافته اند.

در این راستا نیز منطقه آزاد ارس به دلیل داشتن شرایط و موقعیت استثنائی خود در سال‌های اخیر شتاب قابل توجهی را در توسعه صنعتی داشته و در شرایط فعلی به یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور تبدیل شده است و با این روند شتابان در حال جذب سرمایه‌های مهم در بخش صنعت و معدن است.

یکی از مزیت‎های مهم این منطقه قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت، دسترسی به امکانات و تاسیسات زیر بنایی تجهیز شده است که شرایط مطلوبی را برای فعالیت‌های صنعتی و تمرکز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد کرده است به طوری که واحدهای کار آفرینی زیادی اقدام به فعالیت کرده و به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند.

یکی از این واحدهای کار آفرینی شرکت فیدار ابزار ارس با نام تجاری ZIAX است که در سال ۱۳۹۲ به عنوان یکی از صنایع مادر کشور فعالیت خود را در منطقه آزاد ارس با مدیریت آقای عبداله ضیائی با سرمایه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز نموده است، محصولات تولیدی این شرکت در صنایعی از قبیل: موتورسازی، خودروسازی، هواپیماسازی و دندانپزشکی و … کاربرد دارند و اکنون ۴ نفر متخصص در این کارگاه به صورت شبانه روزی فعالیت می نمایند.

تلاش های شبانه روزی این کارآفرین در دریافت لوح های تقدیر و حضور در انواع نمایشگاه های بین المللی چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد. اکنون با حضور در منطقه آزاد ارس برگ جدیدی از فعالیت های این شرکت آغاز شده است که با کارخانجات صنعتی بزرگ جهان از قبیل شرکت های BI-AX، TUMA، KLP و … رقابت می نماید و محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت تمام شده بسیار پایین نسبت به محصولات مشابه خارجی و با استانداردهای روز دنیا تولید می نماید.

طبق اظهارت مدیرعامل شرکت فیدار ابزار ارس که پیشرفته ترین تولیدکننده ابزارآلات صنعتی در کشور می باشد، دستگاه های صنعتی این شرکت با توجه به محدودیت منابع مالی و عدم حمایت دولت قادر به پاسخگوئی به حجم وسیع سفارشات داخل کشور نمی باشد.

شنیدن برنامه های توسعه ای این سرمایه گذار نیز خالی از لطف نیست، در حالی که ابزارهای تولیدی این شرکت جزو ابزارآلات تحریمی می باشد که از سوی سلطه گران بین المللی بر علیه کشورمان وضع گردیده است، اما عزم استوار تولیدگران ایرانی باعث شده است که این محصول به صورت کاملاً بومی در داخل کشور تولید گردد؛ که مدیر شرکت در نظر دارد با توسعه روزافزون این صنعت و افزایش تعداد دستگاه های تولیدی از ۱ دستگاه به ۱۲ دستگاه صنعتی کشور را بطور کامل از وابستگی به بیگانگان مستغنی و بی نیاز نماید تا اینکه بتواند چراغی روشن را بر سر راه آیندگان این مرز و بوم برافروزد.

احساس مسئولیت به توسعه کشور عزیزمان در مدیرعامل شرکت فیدار ابزار ارس که در تولید ابزارآلات صنعتی با سرمایه‌گذارى قابل توجه و به کارگیرى بخشی از نیروى انسانى بیکار جامعه آنقدر قوى است که آمادگى دارد در صورت حمایت ویژه دولت و اعطای تسهیلات بانکی ۵۰ درصد ابزارآلات مورد نیاز کشور را تأمین کند.

لازم به توضیح است که صنعتگران این صنعت کشور از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا به منظور تولیدات خود بهره می برند و طبق اظهارات مدیرعامل ظرفیت تولیدی این بنگاه صنعتی حدود ۱۵ قطعه در روز و با تنوع ۹ نوع محصول می باشد و کیفیت محصول توسط مصرف کنندگان داخلی کاملاً قابل قبول است. همچنین شرکت دارای نمایندگی های فروش در اکثر نقاط کشور از قبیل تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، یزد و … می باشد.

در پایان آقای ضیائی ضمن ابراز تشکر و قدردانی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس جناب آقای مهندس عرب باغی و همچنین آقایان مهندس دربندی و آیدین محمدی که کمک ها و راهنمائی های زیادی را برای توسعه و پیشبرد اهداف این شرکت داشته اند، در خصوص طولانی بودن زمان ورود مواد اولیه از سرزمین اصلی به داخل منطقه آزاد ارس که باعث تعلل و تأخیر در تولید محصولات نهایی می شود و همچنین فرآیند سخت و زمانبر خروج کالای تولید شده از گمرک به منظور فروش در داخل کشور ابراز گله مندی نمود.

ابزارآلات صنعتی یکی از بزرگترین محصولاتی است که ارز را از کشور خارج می کنند و امیدواریم به جایی برسیم که در راستای اقتصاد مقاومتی، در صنعت کاملاً خودکفا شویم که قطعاً این مهم نیازمند توجه جدی و حمایت ویژه دولت علی الخصوص سازمان منطقه آزاد ارس می باشد.

علاقه مندان برای آشنائی با محصولات تولیدی شرکت فیدار ابزار ارس و همچنین سفارش و خرید ابزارآلات می توانند به سایت رسمی این شرکت به آدرس ZIAX.IR مراجعه نمایند.