- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

آیین نکوداشت شهدای هفتم تیر در جلفا برگزار شد

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از ایرنا، در این آیین توده های مختلف مردمی با قرائت قرآن و فاتحه روح شهید بهشتی و ۷۲ یار انقلاب را گرامی داشتند.

همچنین مداحان اهل بیت(ع) در فراق شهدای هفتم تیر به مرثیه سرایی و مداحی پرداختند.

امام جمعه، فرماندار، مسوولین لشکری و کشوری، روحانیون، فرهنگیان، بازاریان و دانشگاهیان در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام سید جلال آل رسول از وعاظ شهرستان در تبیین جایگاه والای شهید بهشتی و یاران انقلاب به سخنرانی پرداخت.

وی اخلاق، عملکرد و تصمیم گیری آیت الله بهشتی را الگوی مناسبی برای مسئولان نظام دانست و افزود: او در جاهای مختلفی کار کرده بود و در سخن گفتنش احتیاط می کرد که سخنش آسیبی به جایی وارد نکند.

وی شهید بهشتی را معمار دستگاه قضایی ایران دانست و افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه قضا با حفظ استقلال، اقدامات ارزشمندی انجام داده و در بین دستگاه های قضایی دنیا از امتیاز فوق العاده ای برخوردار است.

شرکت کنندگان در پایان مراسم پس از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور در جوار مزار شهدای گمنام مدفون شده در صحن مسجد جلفا با نثار فاتحه روح شهیدان را گرامی و با آرمان های امام (ره) و انقلاب تجدید بیعت کردند.

در حادثه تروریستی انفجار در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، آیت الله دکتر بهشتی، رئیس قوه قضاییه به همراه چهار وزیر، سیزده معاون وزیر، بیست و هفت نماینده مجلس و هفده عضو مؤثر حزب جمهوری اسلامی و فعال سیاسی، به شهادت رسیدند.