- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

کمبود آب شرب از مشکلات اساسی شهرستان جلفا است

به گزارش موج ارس جلفا [1]، جلسه بررسی مسائل و مشکلات آب و فاضلاب شهرستان جلفا با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان آذربایجان شرقی، فرماندار شهرستان جلفا و دیگر مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان جلفا در این جلسه کمبود آب را یکی از مهمترین مسائل پیش روی بخش مرکزی این شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به رشد روزافزون جمعیت شهرستان، چاه های موجود کفاف آب مورد نیاز شهروندان را نداشته و در شهرستان شاهد کاهش محسوس فشار آب در شبکه و گاهاً با قطعی آب شرب رو به رو هستیم.

زاهد محمودی افزود: از ۱۴ فقره چاه موجود در شهرستان تقریباً در هر ثانیه ۱۷۰ لیتر آب برداشت می شود اما باز هم این مقدار برداشت پاسخگوی شهرستان نمی باشد و با مشکل جدی در این زمینه مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: تأمین بخشی از آب شرب مردم شهر جلفا از چاه های هادیشهر نیز یکی دیگر از مشکلات عدیده ای مردم هادیشهر در مواجهه با کم آبی می باشد.

محمودی همچنین شبکه فاضلاب شهری را یکی دیگر از نیازهای اساسی هادیشهر برشمرد و گفت: با وجود کمبود آب، نبود شبکه فاضلاب شهری نیز در هادیشهر بیشتر به چشم می خورد و دولت باید توجه بیشتری به توسعه شبکه های فاضلاب شهری داشته باشد چرا که کم‌ کاری در این زمینه باعث ایجاد مسائل اجتماعی و زیست محیطی متعددی خواهد شد.

وی خواستار توجه بیشتر به مسئله فاضلاب شهری هادیشهر شد و اظهار کرد: باید با کمک و تلاش کلیه مسئولین استانی و شهرستانی در این زمینه اقدامات عملی و کاربردی تری انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه بحران کمبود آب، بحران کل کشور می باشد، گفت: در موضوع آب در کل کشور با مشکلات و محدودیت های گسترده ای مواجه هستیم و قبل از هر چیز نیازمند مدیریت مصرف آب هستیم.

علیرضا ایمانلو خاطرنشان کرد: در خصوص رفع مشکلات آب شهرستان جلفا تدابیری اندیشیده شده و قرار است با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس تصفیه خانه آب شرب در جلفا احداث شود که با بهره برداری از این تصفیه خانه دیگر لزومی ندارد آب هادیشهر به جلفا انتقال یابد.

وی در خصوص موضوع شبکه فاضلاب شهری هادیشهر نیز گفت: در این زمینه مطالعات بسیاری صورت گرفته و جزء طرح های اولویت دار شهرستان جلفا است که این موضوع در دستور کار این شرکت قرار دارد.

ایمانلو تصریح کرد: با تلاش و پیگیری های لازم از سوی مسئولین شهرستان و استانی این مهم تحقق خواهد یافت و طرح شبکه فاضلاب شهری نیز در هادیشهر اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی همچنین در خاتمه، بر مصرف بهینه آب و صرفه جویی بیشتر تأکید کرد و گفت: ارزان بودن آب نباید موجب هدر دادن این ماده ارزشمند و حیاتی شود.