- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

مدارس جلفا فرسوده و در شأن مردم نیست

به گزارش موج ارس جلفا [1]، جلسه بررسی و رفع مشکلات مدارس شهرستان جلفا با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان جلفا و سایر مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان در محل فرمانداری جلفا برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر جلفا در این جلسه اظهار کرد: مراکز آموزشی شهر جلفا از لحاظ کیفی و کمی و امکانات و محیط آموزشی زیبنده این شهر نبوده و این وضعیت غیر قابل تحمل است.

به گفته حسن فدایی شجاعی اکثر مدارس این شهر قدیمی و فرسوده است و با کوچکترین زمین لرزه جان دانش آموزان تهدید می شود و این مسئله موجب دغدغه و نگرنی خانواده ها شده است.

وی با اشاره به وجود رشته های فنی و حرفه ای و کارآموزی در مدارس این شهر خاطرنشان کرد: مجهز نبودن مدارس به امکانات آموزشی از جمله رایانه جفا در حق دانش آموزان و علاقمندان به رشته های فنی و هنری است.

فدایی با ابراز گلایه از اختصاص واحدهای آموزشی نوساخت در شهر جلفا به مراکز اقامتی و مهمانسرای فرهنگیان در تمام فصول سال، این وضعیت را ناشی از ضعف مدیریت آموزشی بیان کرد.

وی با تقدیر از سازمان منطقه آزاد ارس در توجه به امر آموزش و پرورش دانش آموزان با احداث مدرسه جدیدالاحداث در شهر جلفا با آخرین تکنولوژی و مطابق با استانداردهای بین المللی بر ضرورت تفویض اختیار مدیریت آموزش و پرورش به منطقه آزاد ارس در محدوده شهر جلفا تأکید کرد.

رئیس شورای شهر جلفا ادامه داد: به دلیل شرایط نامطلوب مدارس دولتی جلفا بسیاری از دانش آموزان به تحصیل در مدارس غیرانتفاعی روی می آورند که این امکان برای همه میسر نیست.

حسن فدایی هرگونه مشکلات احتمالی و اجتماعی ناشی از این وضعیت را متوجه آموزش و پرورش دانسته و بر ضرورت تعیین تکلیف مسئله مهم آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در شهر جلفا تأکید کرد.

وی از آموزش و پرورش خواست همچنان که مشکلات رفاهی و معیشتی فرهنگیان دغدغه های به حق آنان است، بایستی مسئله آموزش آینده سازان جامعه نیز از دغدغه های اصلی آنان باشد.

حسن فدایی شجایی از آمادگی شورای اسلامی شهر و شهرداری جلفا برای حمایت از سرمایه گذاری در توسعه مراکز آموزشی غیرانتفاعی در این شهر توسط بخش خصوصی خبر داد.