- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

ضرورت توجه جدی مسئولان به پدافند غیرعامل در شهرستان جلفا

به گزارش موج ارس جلفا [1]، نخستین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان جلفا با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی، فرماندار شهرستان جلفا، رؤسای کارگروه ها و مدیران اجرایی این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان اینکه پدافند غیرعامل از مسایل بسیار مهم و اساسی است، گفت: همان گونه که ابزارهای جنگی تغییر کرده، مؤلفه های دفاعی نیز به تبع آن تغییر کرده است و امروزه تهدیدات نوینی در بخش های مختلف اعم از سایبری، زیستی، اقتصادی، پرتوی و … مطرح است که باید به دقت رصد شده و به مقابله با آنها پرداخته شود.

احمد جهانسری بر اهمیت آموزش پدافند غیرعامل در سطح عمومی تأکید کرد و گفت: دروازه توسعه پدافند غیرعامل، آموزش است که باید تمام آحاد جامعه در این زمینه آموزش ببینند.

وی افزود: پدافند غیرعامل بخشنامه ای و یا دستوری نیست که با ابلاغ و دستور حل شود، بلکه نیازمند آموزش و مفهوم سازی در تمامی سطوح اعم از مدیران، کارکنان، خانواده ها و آحاد مردم است.

جهانسری با تأکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در اجرای کارگاه های آموزشی با محوریت دفاع در شرایط بحران، پدافند غیر عامل و .. ادامه داد: تا زمانی مفهوم صحیح دفاع به تمامی اقشار جامعه آموزش داده نشود نباید انتظار داشته باشیم که کمترین خسارت و تلفات را در موقع بروز خطر داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی در پایان بر ضرورت جدی گرفتن پدافند غیرعامل در شهرستان جلفا به دلیل مرزی بودن تأکید کرد و خواستار آسیب شناسی تهدیدات و اتخاذ تدابیر لازم در این رابطه شد.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این جلسه یکی از وظایف اصلی شورای پدافند غیرعامل را رصد تهدیدات احتمالی و پیش بینی امکانات لازم برای مقابله با آنها بیان کرد.

زاهد محمودی همچنین به ظرفیت های شهرستان جلفا و وجود صنایع بزرگ و مسیر مواصلاتی این شهرستان با کشورهای همسایه اشاره و تصریح کرد: وجود این ظرفیت ها می طلبد که ادارات و سازمان های خدمات رسان آمادگی مقابله با هرگونه تهدید و بحران را داشته باشند.

وی در پایان از دستگاه های مختلف این شهرستان خواست زیرساخت ها و امکانات لازم برای پدافند غیرعامل را فراهم کنند.