- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

۳ طرح عمرانی – خدماتی در سیه رود مورد بهره برداری قرار گرفت

به گزارش موج ارس جلفا [1]، پروژه های شهر سیه رود از توابع شهرستان جلفا با حضور فرماندار شهرستان جلفا، شهردار سیه رود، اعضا شورای اسلامی شهر سیه رود و جمعی از مسئولان این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پروژه ها شامل بهره برداری از مجتمع خدماتی – رفاهی شهرداری سیه رود به مساحت ۵۰۰ متر مربع با هزینه ای افزون بر یک میلیارد ریال ، آسفالت خیابان تعاون و شریان های فرعی سیه رود با دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و جدول گذاری معابر سیه رود با دو میلیارد ریال می باشد.

فرماندار شهرستان جلفا در این افتتاح ها با اشاره به لزوم توجه به توسعه زیرساخت ها گفت: تأمین و توسعه زیرساخت های گردشگری یکی از الزامات توسعه صنعت گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به گردشگران داخلی و خارجی است.

زاهد محمودی با تأکید بر توانمندی های گردشگری شهرستان جلفا افزود: شهرستان جلفا به لحاظ وجود منطقه آزاد ارس و موقعیت جغرافیایی خاص و هم مرزی با دو کشور آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری در استان و کشور مطرح شده است و برای حفظ این شرایط به وجود آمده باید به توسعه زیرساخت ها بیش از پیش توجه شود.

وی ادامه داد: هر ساله به واسطه بی احتیاطی یا کمبود امکانات جاده ای و سایر عوامل، شاهد سوانح رانندگی متعددی هستیم که ساخت چنین مجتمع هایی می تواند گامی مؤثر در کاهش این معضل باشد.

فرماندار جلفا اظهار کرد: در شرایط پساتحریم گردشگری می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی ایفا کند و اگر سیاست گذاری و برنامه ریزی صحیح اعمال شود می توان آسیب‌های گذشته تحریم ها را با رونق گردشگری جبران کرد.