- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

وقوع سرقت در شهرستان جلفا ۱۱ درصد کاهش یافت

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از تسنیم، کاظم دهقانی اظهار داشت: وقوع سرقت با احساس امنیت مردم ارتباط مستقیم داشته و کاهش سرقت سبب افزایش ضریب احساس امنیت در آحاد مختلف جامعه است.

وی افزود: با رصد اطلاعاتی و بررسی آمار و ارقام وقوع جرایم در آذرماه سال گذشته و شناسایی نقاط حساس، مهم و نقاط کور که تراکم سرقت در آن نقاط متمرکز بود موضوع کاهش سرقت در دستور کار قرار گرفت.

دهقانی گفت: پلیس همچنین در پی دستگیری مجرمان سابقه دار، بخصوص افراد معتاد که زمینه سرقت داشتند و احتمال انجام جرائم در آنان متصور بود داشته و دارد.

وی گفت: هدفمند کردن گشت‌های انتظامی، آموزش در مساجد و محافل همگانی، آموزش حضوری حشم داران، رانندگان، پارکبان‌ها و بکارگیری عوامل اطلاعاتی سبب شد تا شاهد روند رو به کاهش ۱۱ درصدی وقوع سرقت در سطح شهرستان باشیم.

فرمانده انتظامی شهرستان جلفا اظهار کرد: هر شخص می تواند با بکار گیری وسایل و لوازم بازدارنده سرقت در منزل، خودرو، موتورسیکلت و مغازه از قبیل دوربین مداربسته و گماردن نگهبان محله، نحوه درست نگهداری و حمل پول و اشیاء قیمتی و نحوه عبور از خیابان و نحوه گرفتن کیف و گوشی فرصت انجام سرقت توسط سارق یا سارقان را گرفته و سهم خود را در امنیت و آرامش جامعه ایفا کند.