- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

تهیه و توزیع پنج هزار جلد کتاب آموزشی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در منطقه آزاد ارس

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر افزود: پنج هزار جلد کتاب در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوانان با همکاری مرکز ملی مطالعات اعتیاد تهیه شده و هم اکنون در حال توزیع در مراکز آموزشی می باشد.

وی گفت: این کتاب ها در حوزه های مختلف از جمله جرائم، اعتیاد، ایدز، تغییرات روحی و جسمی نواجوانی، روانگردان ها و نقش تربیت دینی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشد.

داداش زاده با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در صدر برنامه های اجتماعی منطقه آزاد ارس قرار دارد، با تاکید بر تداوم برنامه های آموزش محور گفت: برگزاری سمینارها و کارگاه های مکمل برای دانشجویان، دانش آموزان و والدین در راستای توانمند سازی جامعه محلی و تقویت روحیه مشارکت در روند توسعه منطقه را مهم و ضروری توصیف کرد.

وی اضافه کرد: مناطق آزاد به عنوان پایلوت توسعه در کشورها محسوب می شوند و برای تحقق اهداف و برنامه های تدوین شده فرآیند توسعه این مناطق علاوه بر ابعاد اقتصادی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم توانمند سازی اقشار مختلف مردم از جمله جوانان و نوجوانان، آگاهی والدین با جنبه های مختلف تربیت کودکان و نوجوانان را یک نیاز جدی خواند و گفت: آشنایی خانواده ها با آسیب های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از آن در صدر برنامه های مدیریت اجتماعی سازمان قرار دارد.