- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

۱۴۰۰ هکتار از اراضی دشت های ارس به آبیاری تحت فشار تجهیز می شوند

به گزارش موج ارس جلفا [1]، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، ۱۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه آزاد ارس جهت انجام مطالعات خاکشناسی و طراحی و اجرای سیستم آبیاری در اختیار شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی قرار می گیرد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، جهت افزایش بهره وری و جلو گیری از خرد شدن اراضی، بعد از اتمام آماده سازی، از اراضی مذکور در قالب کشت و صنعت بهره برداری خواهد شد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس افزود ، پیگیری اختصاص آب از سازمان آب و هزینه های پروژه از جمله مطالعه، طراحی و اجرا بر عهده شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی می باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۰۰هکتار از اراضی ۳۳۰۰ هکتاری دشت گلفرج با همکاری این سازمان و سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب منطقه ای استان تجهیز و آماده آبیاری تحت فشار قرار گرفته است، گفت: ۷۲۰ هکتار از این اراضی تا پایان سال کشت و به بهره برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است، تفاهم نامه همکاری تجهیز ۱۴۰۰ هکتار از اراضی روستاهای گلفرج و سیلگرد به سیستم آبیاری تحت فشار به امضای محسن خادم عرب باغی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و سیروس صفائی فرد مدیرعامل شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی رسید.