- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

تامین ۴۰ لیتر در ثانیه آب شرب و ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب صنعتی در ارس

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، ایرج حاتمی با بیان اینکه آب شرب شهر جلفا از هادیشهر تامین می شود، گفت: مصرف فعلی آب شرب شهر جلفا ۵۰ لیتر در ثانیه است با اقدامات انجام شده ۴۰ لیتر در ثانیه بصورت مجزا در جلفا تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره ۱۰ ساله فعالیت منطقه آزاد ارس تاکنون هیچگونه تولید آب شرب مجزا در شهر جلفا وجود نداشته است، افزود: طبق برنامه ریزی بعمل آمده سال آینده میزان آب شرب تامین شده در جلفا به ۸۰ لیتر در ثانیه افزایش می یابد.

حاتمی در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با تامین آب صنعتی برای سایت های صنعتی منطقه آزاد ارس، از افزایش ۶۵۰ درصدی آب خام صنعتی تامین شده در این منطقه خبر داد.

معاون امور زیربنایی و توسعه منطقه آزاد ارس گفت: در سال های قبل میزان کل تامین آب خام صنعتی ۲۰ لیتر در ثانیه بود که با توجه به نیاز کارخانجات فعلی و در حال احداث، این میزان به ۱۵۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته و طبق برنامه این میزان در سال آینده به ۴۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: ضمن افزایش کمی تامین آب صنعتی، پروژه ایجاد تصفیه خانه صنعتی برای افزایش سطح کیفی آن نیز در دست اجرا می باشد تا صنایع فعال منطقه آزاد ارس بتوانند از آب صنعتی باکیفیت بهره مند شوند.

وی در پایان گفت: با توجه به سرعت رشد و توسعه منطقه آزاد ارس، زیر ساخت های فراهم شده در زمینه آب شرب و صنعتی می تواند نیاز حداقل ۷ سال آینده این منطقه را تامین نماید.