- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

همایش گرامیداشت ۹ دی در جلفا برگزار شد

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از ایرنا، دراین اجتماع پرشور که در مصلی وحدت هادیشهر صورت گرفت، اقشار مختلف مردم، مسئولین لشکری و کشوری، روحانیون، خانواده های معظم شهدا، بسیجی ها، فرهنگی ها، دانشجوها، اصناف و کسبه و بازاریهاا و اقشار انقلابی این شهرستان حضور داشتند.

دراین مراسم مسئول امور روحانیون و نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه عملیاتی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه ۹ دی سال ۸۸ از این روز به عنوان روز تولد دوباره انقلاب اسلامی یاد کرد.

حجت الاسلام حسین علیّی با اشاره به اهداف استکبار و ایادی داخلی آنها، اظهار کرد: براندازی نظام از اهداف اصلی وقایع ۸۸ بود که با هوشیاری و بصیرت ملت ایران خنثی شد.

وی با تمجید از ملت بصیر ایران اسلامی در خلق حماسه نهم دی، تصریح کرد: حماسه نهم دی عشق و علاقه ملت ایران به انقلاب و رهبری را به جهانیان نشان داد.

دراین مراسم که با یادواره ۲۱۴ شهید والامقام شهرستان همراه بود، مداح ها و شاعرانی از شهرستان در منزلت شهدا و حماسه نهم دی مداحی کرده و اشعاری انقلابی سرودند.

سردادن شعارهای ضد استکباری مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه گر و همچنین در حمایت از نظام و انقلاب و رهبری توسط شرکت کنندگان سر داده شد.

یوم الله نهم دی ماه ۱۳۸۸ که در واکنش غیرتمندانه آحاد مردم شریف و عاشورایی ایران اسلامی به حرمت شکنی عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و توطئه استکباری علیه نظام مقدس اسلامی با حضور امت بصیر و ولایتمدار در صحنه حماسه ای بی بدیل و ماندگار خلق شد که به همین مناسبت روز نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری و ثبت شد.