- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

زمینه حضور تجار و تولیدکنندگان لهستانی در ارس فراهم است/ فعالیت ۳۲ شرکت تولیدی خارجی در ارس

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی در این دیدار با اشاره به تخصص هیات لهستانی حاضر در ارس گفت: زمینه حضور تجار و تولیدکنندگان لهستانی در ارس فراهم می باشد.

وی با بیان اینکه ۳۲ شرکت تولیدی خارجی در ارس فعالیت می کنند، افزود: با توجه به مزیت های منطقه ای و قانونی و مشوق های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس، زمینه های سرمایه گذاری های صد درصد خارجی و مشارکتی با رویکرد صادراتی در این منطقه وجود دارد.

عرب باغی گفت: ۳۳۰ شرکت فعال در ارس وجود دارد که از این بین ۱۱۵ شرکت تولید و صنعتی محصولات خود را به بازارهای هدف صادر می کنند.

وی افزایش ارتباطات بین المللی را لازمه توسعه عنوان کرد و گفت: زیرساخت های سرمایه گذاری در ارس آماده است و از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی با رویکرد صادراتی استقبال می کنیم.

شایان ذکر است سفیر جمهوری لهستان در راس هیات ۲۱ نفری متشکل از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از فازهای یک و دو صنعتی، اماکن تفریحی، سیاحتی و تاریخی و همچنین سایت ۱۹۰ هکتاری گلخانه ای ارس بازدید کرد.

هیات اقتصادی لهستانی متشکل از تولیدکنندگان تجهزات معدنی، سیستم های مخابراتی، زیرساخت انواع خط انتقال لوله ای، مواد زینتی و مبلمان، مواد اولیه پلاستیک و تایر، گرانول های پلاستیکی، رنگ و جلا دهنده، اورینگ و مهره ماسوله و کاسه نمد، مکمل های غذایی و رژیمی، تیغه های برش، سیستم های تعاملی الکترونیکی، گوشت طیور و فعالان اتاق بازرگانی و مشاوره، حسابداری و حسابرسی می باشد.