- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

آغاز بهره برداری از شبکه فیبر نوری در منطقه آزاد ارس

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، معاون توسعه امور زیربنایی ارس با تاکید بر لزوم برخورداری از یک زیرساخت ارتباطی پرسرعت، امن و قابل اطمینان افزود: در این طرح بیش از ۲۳ کیلومتر فیبر نوری در سایت صنایع سنگین، سایت یک و دو صنایع پاک، فاز یک و دو صنعتی، مسیر پارک کوهستان و قره برون اجرا شد.

حاتمی همچنین از آغاز واگذاری دیتا با پهنای باند دلخواه سرمایه گذاران و سایر سرویس ها و همچنین فروش انشعاب تلفن پیشرفته مخابراتی به تعداد بیش از ۱۶۰۰ خط تلفن پیشرفته در ارس خبر داد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۹ میلیارد ریال با مشارکت سازمان مطنقه آزاد ارس و شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی به اجرا در آمده است ودر اجرای این طرح از سیستم های پیشرفته مخابراتی استفاده شده است.

وی در ادامه افزود: در راستای تکمیل زیرساختهای توسعه ای ارس و افزایش میزان رضایت مندی سرمایه گذاران، مردم و ارسوندان، با اجرای این طرح کارخانجات و واحدهای فعال، ساختمانها، مجتمع های اداری به تلفن ثابت، اینترنت بی سیم و پرسرعت و ارایه خدمات و اطلاع رسانی الکترونیک دسترسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، رفع موانع و تنگنا‌ها برای پیاده سازی دولت الکترونیک، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تجارت الکترونیک و ایجاد امکان دسترسی یکپارچه به شبکه‌های نوری از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.

یادآور می شود طی سال های گذشته با اجرای طرح فیبر نوری در منطقه آزاد ارس اینترنت پرسرعت در منطقه آزاد ارس به پهنای باند ۴۰ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته و برای اولین بار در کشور امکان پوشش زنده تصویر در شبکه های تلویزیونی بدون استفاده از سیستم های انتقال امواج ماهواره ای میسر شد.