- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

چطور به کارون آب می‌رسانید اما نمی‌توانید از رود زاب به دریاچه ارومیه آب منتقل کنید؟

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از آناج، محمد حسن نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به رئیس جمهور و وزیر کشور گفت: از استانداران سابق آذربایجان‌شرقی تشکر و به آقای پورمحمدی استاندار جدید تبریک می‌گویم اما از معاون اول رئیس جمهور انتظار می‌رفت تا برای معارفه استانداران این استان عریض و طویل حاضر شود ولی کم لطفی و کم کاری آنها به آذربایجان سبب شد تا معاون وزیر در این جلسه حضور داشته باشد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبعیض و حس تبعیض بین مردم شکل گرفته است، خاطرنشان ساخت: مردم معتقدند همان‌گونه که می‌توان از خلیج فارس به سرشاخه‌های کارون آب را انتقال داد می‌توان انتقال آب از رود زاب به دریاچه ارومیه را هم انجام داد و در این مورد بهانه کمبود منابع مطرح نشود.

وی افزود: چرا دولت می‌تواند قطار سریع‌السیر اصفهان را راه‌اندازی یا آزادراه شمال را بسازد اما در مورد آذربایجان شرقی و آزادراه تبریز- مرند – بازرگان کاری نکند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: برای یک بار هم که شده باید در لایحه بودجه سنواتی دلار چند نرخی حذف و به وضعیت بازنشستگان و ظرفیت جوانان در حوزه اشتغال توجه شود.