- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

ترغیب دانش آموزان به تحصیل در رشته های مورد نیاز واحدهای تولیدی

به گزارش موج ارس جلفا [1]، دکتر مجید کیانی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس اظهار داشت: مطالبات آموزش و پرورش مهم بوده و باید بصورت جدی پیگیری شود. تفاهم نامه‌هایی فی‌مابین منطقه آزاد ارس و اداره‌کل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی منعقد گردیده که جهت تحقق باید از سوی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و اداره آموزش و پرورش شهرستان جلفا پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه آموزش و پرورش در سال گذشته بر اساس بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفت و تا حدود زیادی موظف به رعایت آن بودیم ولی آخر سال تلاش کردیم با اعمال اصلاحات برخی از برنامه‌های مدنظر را اجرا کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: لحظه انتقال دانش‌آموزان از مدرسه کانکسی به مدرسه جدید و الاحداث در خداآفرین از بهترین لحظات حضورم در منطقه آزاد ارس بود.

وی در ادامه با اشاره به محدود بودن منابع مالی منطقه آزاد ارس، متذکر شد: در صورت تحقق منابع مالی، بسیاری از مشکلات مطرح شده آموزش و پرورش حل شدنی است و امیدواریم با پیگیری نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس این امر محقق گردد و برخی درآمدهای حاصل از منطقه آزاد ارس مستقیما به حساب سازمان واریز و صرف انجام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شود.‌

کیانی با اشاره به احصاء ضروریات هنرستان‌های موجود در محدوده منطقه آزاد ارس گفت: به جد پیگیر ترغیب دانش‌آموزان به سمت هنرستان هستیم تا بتوانیم کمبود نیروی کار واحدهای تولیدی محدوده منطقه آزاد ارس در رشته‌های مختلف را با فارغ التحصیلان متخصص هنرستان‌ها تامین کنیم.