این صفحه را چاپ کن!
بزرگترین حوزه علمیه برادران استان در هادیشهر ساخته می شود

امام جمعه شهرستان جلفا گفت: بزرگترین حوزه علمیه برادران استان آذربایجان شرقی در هادیشهر در حال احداث است که فاز نخست پروژه تا مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش موج ارس جلفا، امام جمعه شهرستان جلفا در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا با اشاره به اینکه امروزه تقویت حوزه های علمیه به عنوان یکی از ضروری ترین نیازهای جامعه اسلامی است، اظهار کرد: این نهادهای دینی عامل انتقال معرفت معنوی و دینی هستند.

حجت الاسلام علی انتظاری با اشاره به اهمیت تربیت علمای دینی در جامعه امروز افزود: با فضای ایجاد شده امروز نیاز به تربیت دینی جوانان و نوجوانان است و باید به این امر بیش از پیش توجه شود.

وی در ادامه به احداث ساختمان جدید حوزه علمیه برادران هادیشهر اشاره کرد و افزود: این مرکز با مساحت ۵۵ هزار مترمربع در سه راهی جاده لیورجان از سال ۸۹ کلنگ زنی شده است.

امام جمعه جلفا با بیان اینکه این مجموعه از لحاظ وسعت بزرگترین حوزه علمیه برادران استان آذربایجان شرقی و از لحاظ ساختار دارای امکانات و تجهیزات بسیار مناسب و منحصر به فردی است، ادامه داد: این مرکز بزرگ علوم اسلامی شامل خوابگاه طلاب، خانه اساتید، ساختمان آموزشی، ساختمان اداری، فضای سبز، کتابخانه مجهز و سالن ورزشی می باشد.

وی افزود: این طرح تا به امروز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم انشاءالله تا مهرماه سال ۹۴ فاز اول آن که شامل بخش آموزشی با زیربنای ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۳ طبقه می باشد، به بهره برداری برسد و طلاب بتوانند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ طلبه در سطح یک در حوزه علمیه برادران هادیشهر مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: با ساخت این مرکز جدید در شهرستان جلفا جذب طلاب برادر به بیش از ۴۰۰ نفر خواهد رسید و ما امیدواریم بتوانیم مجوز سطح ۲ را نیز برای این حوزه دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی هزینه های موردنیاز ساخت حوزه علمیه هادیشهر از محل اعتبارات مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی تأمین شده است، افزود: برای تکمیل این طرح و بهره برداری از آن نیازمند کمک های مردمی و حمایت خیرین هستیم.

امام جمعه جلفا در ادامه بیان کرد: حوزه علمیه خواهران جلفا نیز با ۴۰ هزار مترمربع مساحت و ظرفیت پذیرش ۳۰۰ طلبه بزرگترین و مجهزترین مدرسه علمیه خواهران در استان است.

وی افزود: این مرکز شامل ۶ واحد مسکونی ویژه اساتید حوزه، خوابگاه طلاب، ساختمان آموزشی، نمازخانه و فضای سبز می باشد.

حجت الاسلام علی انتظاری تعداد طلاب خواهر در حوزه علمیه فاطمیه را ۱۰۰ نفر برشمرد و تصریح کرد: این تعداد طلبه در سطح ۲ مشغول به تحصیل هستند که با دریافت مجوز سطح ۳ این تعداد به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا می کند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :