این صفحه را چاپ کن!
شادمانی مردم جلفا از بارش برف در ماه پایانی زمستان

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از ایرنا، بارش برف زمستانی که امسال با تاخیری نگران کننده همراه بود، ازچهارشنبه شب و صبح روز پنج شنبه ضمن سفیدپوش کردن چهره جلفا موجی از شادی و شعف را در دل مردم این منطقه به ویژه روستاییان ایجاد کرد.

تاخیر در بارش برف در زمستان امسال از یک سو و افزایش ناگهانی دمای هوا از سویی دیگر موجبات نگرانی مسوولان و کشاورزان این منطقه را فراهم کرده بود که این بارش زمستانی تا حدودی از دغدغه و نگرانی های آنها کاست.

شرایط دمایی بالا طی روزهای گذشته در این شهرستان باعث شکوفه دادن درختان به خصوص زردآلو در سواحل رودخانه ارس و بخش سیه رود شده است.

بارش برف در مناطق کوهستانی و مرتفع بیشتر از مناطق شهری بوده و از نگرانی باغداران مبنی بر شکوفایی زودهنگام درختان کاست.

به گزارش اداره هواشناسی جلفا این بارش ها بر اثر ورود یک سامانه بارش زای مدیترانه ای ایجاد شده که تا اواخر امروز به طور متناوب ادامه داشته و تا اواخر هفته به طول خواهد انجامید.

به دنبال بارش برف دمای هوا تا حدود ۱۰ درجه در شهرستان جلفا به خصوص نواحی کوهستانی کاسته شده و از ۲۱ درجه در روز گذشته به ۱۱ درجه در روز جاری رسید.

این بارش در مناطق کوهستانی و روستاهای واقع در ارتفاعات مشکلاتی در تردد وسایط نقلیه ایجاد و راه ارتباطی چندین روستای بخش سیه رود را بست.

به گفته بخشدار سیه رود در اثر بارش برف راه ارتباطی روستاهای ودیق، کمار علیا، کمار سفلی، هلق، انیق، اروج، نمنق و قشلاق ارامنه بسته شد.

جعفر ذاکری اظهار کرد: تلاش برای بازگشایی مسیرهای یاد شده از اوایل امروز آغاز شده و هم اکنون راه اکثر روستاها باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: بارش برف همچنین باعث ریزش کوه در چندین نقطه محور مرزی جلفا – سیه رود شده بود که با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

ذاکری ارتفاع برف را در روستاهای کوهستانی ۱۸ سانتی متراعلام کرد.

بخشدار مرکزی نیز از بارش برف سنگین در روستاهای قشلاق و داران خبر داد و گفت: با تلاش عوامل راهداری نسبت به مسیر گشایی راههای ارتباطی روستاهای یاد شده اقدام شد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :