این صفحه را چاپ کن!
برنامه های نیمه شعبان امسال با گستردگی بیشتری برگزار می شود

رئيس اداره تبليغات اسامي شهرستان جلفا گفت: بيش از 50 نوع برنامه متنوع براي اعياد شعبانیه و بزرگداشت ارتحال امام خميني (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش موج ارس جلفا، با فرارسیدن ماه مبارک شعبان برنامه های اعیاد ماه شعبان و بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان جلفا، توسط رئیس اداره تبلیغات اسامی این شهرستان اعلام و تشریح شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد ابراهیم سید محمدی ضمن تبریک حلول ماه شعبان افزود: در همین راستا به منظور اشاعه اندیشه تابناک اسلام و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی و با در نظر گرفتن اینکه شهرستان جلفا همواره در برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی از فعالیت مناسبی برخوردار بوده، با هماهنگی هیئات مذهبی وابسته به این اداره، جشن های کوچک و بزرگ در مساجد و حسینیه های سطح شهرستان و روستاها برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) نیز برنامه های قابل توجهی را برای اجرا در سطح شهرستان مدنظر داریم.

به گفته سید محمدی، برنامه هایی در مساجد، امامزادگان و پارک های سطح شهر در این ایام برگزار خواهد شد که می توان از مهمترین آنها به موارد زیر اشاره کرد:

– برگزاری مراسم به مناسبت نیمه شعبان در مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) هادیشهر که با افتتاح بنای جدید این مسجد متقارن شده است.

– برگزاری مراسم در امامزادگان به ویژه امامزاده سید شعیب(ع) دوزال و سید محمد آقا (ع) نوجه مهر، که با سخنرانی، برپایی خیمه معرفت، گفتمان دینی و پاسخ به شبهات همراه خواهد بود.

– برپایی نماز جماعت در پارک کوهستانی و پارک درنا، برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مصلی وحدت، مساجد هادیشهر و مراسم شب ارتحال در مسجد جامع امام زمان (عج) جلفا، برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های جلفا و هادیشهر، تحت عنوان اندیشه های سیاسی امام راحل

– دیدار اساتید دانشگاه های سطح شهرستان با نماینده ولی فقیه در شهرستان جلفا

به گفته وی، بیش از ۵۰ نوع برنامه متنوع برای اعیاد شعبانیه و بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد که اداره تبلیغات اسلامی در نظر دارد با هماهنگی و برنامه ریزی منسجم این برنامه ها را به نحو مطلوب برگزار کند.

رئیس اداره تبلیغات اسامی شهرستان جلفا در پایان ضمن درخواست از دستگاه ها و ادارات برای حضور فعال در برگزاری مراسمات پیش رو اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است و در همین راستا باید در حد امکان به مسائل فرهنگی مذهبی توجه کرد، چرا که بر این عقیده ایم که از این راه است که می توان جامعه ای توسعه یافته و معنوی را تجربه کرد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :