این صفحه را چاپ کن!
محسن جباری جوشین

دارنده رتبه 96 منطقه‌اي رشته علوم تجربي در کنکور سراسري سال 94 گفت: تلاش، پشتکار و برنامه‌ريزي راز موفقيت براي رسيدن به هدف است.

به گزارش موج ارس جلفا، محسن جباری جوشین متولد ۲۱ آبان ماه سال ۷۵ ساکن جلفا، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا اینگونه بیان کرد: برای رسیدن به هدف هیچ وقت نباید ناامید شد بلکه همواره باید با پشتکار برای رسیدن به هدفی که به دنبالش هستیم، تلاش کنیم.

وی راز موفقیت خود را تلاش و توکل به خداوند دانست و اظهار کرد: با یاد خداوند، ممارست، تلاش و حمایت خانواده توانستم به این موفقیت دست یابم.

محسن جباری می‌گوید: پدر و مادرم در تمام مقاطع تحصیلی به‌ویژه در مقطع پیش‌دانشگاهی، زمینه آرامش روحی را برای من فراهم کردند و من نیز از آنان قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به نقش دبیران مدرسه خود به‌خصوص مدیریت مدرسه آقای بیگ‌میرزایی که همیشه به صورت مشاور در کنار وی بوده‌اند، گفت: از همه کادر آموزشی و مدیر مدرسه پردیس ارس شهرستان جلفا نیز تشکر می‌کنم.

دلیل محسن برای انتخاب رشته تجربی علاقه به پزشکی است که در دوران دبیرستان حاصل شده و چون تنها مشغله‌اش درس خواندن بوده در این راه تلاش می‌کند تا اینکه در کنکور سال ۹۴ مزد زحماتش را می‌گیرد.

از حس محسن جباری جویا شدیم که با وجود این رتبه کدام دانشگاه و چه رشته‌ای مد نظرش است، گفت: من حس خوبی دارم و خوشحال هستم، البته دوست داشتم رتبه ۹۶ کشوری را کسب کنم که این امر محقق نشد، مد نظر من قبولی در دانشگاه شهید بهشتی تهران در رشته تخصصی مغز و اعصاب است و قصد دارم اگر خدا بخواهد تا دکترای تخصصی ادامه دهم.

جباری ۳ سال در کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی عضو می‌شود اما به گفته خودش از اول کانون را زیاد جدی نمی‌گیرد تا اینکه در نیمه دوم سال سوم دبیرستان عزمش را جزم می‌کند و با برنامه‌ریزی کانون پیش می‌رود.

به اعتقاد وی کانون با برنامه‌ای که می‌دهد حس آرامشی را به وجود می‌آورد، این حس از آنجا نشات می‌گیرد که دانش‌آموز دیگر می‌داند کدام کتاب را در چه زمانی بخواند، یعنی کورکورانه عمل نمی‌کند.

وی از روزهای نزدیک شدن به کنکورش می‌گوید، در این روزها من آرامشی خوبی داشتم چون آماده کنکور بودم. البته کنکور استرس خاص خود را دارد ولی با برنامه‌ی مطالعاتی که از قبل داشتم نگران آزمون کنکور نبودم.

محسن کنکور سال ۹۴ را به مراتب سخت‌تر از کنکور سال‌های قبل می‌داند.

محسن جباری در پایان از خانواده خود به‌خصوص خواهرانش که محیط خانه را برای درس خواندن وی فراهم می‌کنند و همچنین از مدیرش آقای بیگ‌میرزایی که زحمات خیلی زیادی برایش کشیده است و همچنین از دوستانش که در تمام مراحل تحصیل با هم در جوی صمیمی و به دور از حسادت بودند، تقدیر و تشکر می‌کند.

گفتنی است، محسن جباری جوشین بهترین رتبه کنکور سراسری سال ۹۴ در شهرستان جلفا را با رتبه ۹۶ منطقه‌ای به خودش اختصاص داده است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :