این صفحه را چاپ کن!
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد لزوم توسعه فضاها و امکانات آموزشی شهرستان جلفا

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه فضاها و امکانات آموزشی متناسب با افزایش جمعیت دانش آموزی در شهرستان جلفا تأکید کرد.

به گزارش موج ارس جلفا، جلسه بررسی و رفع مشکلات مدارس شهرستان جلفا با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان جلفا و سایر مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان در محل فرمانداری جلفا برگزار شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به مشکلات مدارس شهرستان جلفا بر لزوم توسعه فضاها و امکانات آموزشی این شهرستان تأکید کرد.

محمد حسن نژاد با اشاره به مقیاس و جمعیت شهرستان جلفا اظهار کرد: با توجه به رشد بالای جمعیت دانش آموزی روند آموزش در مدارس فرسوده با مشکل مواجه شده و دیگر این مدارس جوابگوی مردم منطقه نیست.

وی تصریح کرد: در بیشتر شهرستان ها بین اعتبارات و امکانات با روند رشد دانش آموز هماهنگی وجود دارد ولی در شهرستان جلفا با توجه به آمارهای غلطی که به مراکز ارائه می شود، تأمین اعتبارات همان روال متعارف کشوری را دارد که جبران کمبودها را نمی کند.

حسن نژاد با اشاره مجدد به کمبود فضای آموزشی به خصوص به لحاظ مهاجرپذیری این شهرستان، اضافه کرد: این گونه تأمین اعتبار و امکانات نه تنها کفاف دانش‌ آموزان موجود را نمی کند بلکه برای دانش‌ آموزان جدیدالورود به شهرستان و مدارس نیز جوابگو نیست.

وی افزود: اعتبارات بیشتری برای بازسازی و تجهیز مدارس شهرستان جلفا باید در نظر گرفته شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس در پایان تصریح کرد: شهرستان جلفا به دلیل قرارگیری در دروازه بین الملی استان آذربایجان شرقی، دارای اهمیت فراوانی برای نه تنها استان بلکه کل منطقه است. از این رو توجه به فرهنگ و آموزش در این شهرستان دوچندان حائز اهمیت است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :