این صفحه را چاپ کن!
منطقه آزاد ارس باید به مرکز جذب سرمایه و تولید و صادرات کشور تبدیل شود

وزیر کشور در نشست مشترک با مدیران سازمان منطقه آزاد ارس و مسئولین شهرستان جلفا گفت: منطقه آزاد ارس باید به مرکز جذب سرمایه، تولید و صادرات کشور تبدیل گردد.

به گزارش موج ارس جلفا، وزیر کشور در جریان سفر یک ساعته به شهرستان جلفا در نشست مشترک با مدیران سازمان منطقه آزاد ارس و مسئولین شهرستان جلفا گفت: مناطق آزاد با هدف های بالا و تأثیرگذار در اقتصاد کشور ایجاد شد ولی در عمل به دلایل مختلف این امر در بیشتر مناطق محقق نشد ولی گزارش هایی که از عملکرد منطقه آزاد ارس در شورایعالی مناطق آزاد و نشست رئیس جمهور در قشم ارائه گردید مثبت بود و امیدواریم ارس بتواند در تحقق این اهداف موفق عمل کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی تأکید کرد: از مدیرعامل منطقه آزاد ارس، مدیران استان آذربایجان شرقی و به ویژه استاندار انتظار داریم پس از شرایط لغو تحریم ها با همت مضاعف منطقه آزاد ارس را به مرکز جذب سرمایه، تولید و صادرات کشور تبدیل کنند و این مستلزم برنامه ریزی دقیق، دیپلماسی اقتصادی و تجاری درست و همت والای مدیران استان و مسئولین منطقه آزاد ارس می باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت استان آذربایجان شرقی از لحاظ صنعت، کشاورزی، مدیریتی و علمی بسیار بالاست و از همین رو انتظار می رود مهمترین هدف مسئولین استان رونق اقتصادی و رشد اقتصادی باشد.

وزیر کشور در بخش پایانی سخنان خود گفت: مقرر شده است که ۵ استان کشور به عنوان استان های پیشرو در زمینه اقتصاد مقاومتی به عنوان الگو معرفی شوند که استان آذربایجان شرقی یکی از این پنج استان می باشد.

شایان ذکر است امروز وزیر کشور به همراه استاندار آذربایجان شرقی و فرماندهی پلیس مرزبانی استان ضمن حضور در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس از پایانه مرزی و پل چوبی جلفا بازدید نمودند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :