این صفحه را چاپ کن!
مجهزترین مرکز درمانی تخصصی در منطقه آزاد ارس افتتاح گردید

آیین بهره برداری از اولین و مجهزترین مرکز درمانی تخصصی شیخ الرئیس ارس در منطقه آزاد ارس برگزار گردید.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، آیین بهره برداری از نخستین و مجهزترین مرکز درمانی شیخ الرئیس ارس با حضور مدیرعامل و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، برخی از پزشکان و مسئولین شهرستان جلفا همزمان با روز پزشک برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین افتتاح این مرکز درمانی گفت: منطقه آزاد ارس با توجه به موقعیت خاصی که دارد نیاز هست تا در حوزه سلامت و بهداشت سرمایه گذاری انجام شود و این مستلزم حضور مشارکت بخش خصوصی است.

وی با اشاره به توریسم سلامت گفت: به لحاظ موقعیت منطقه آزاد ارس ایجاب می کند که به توریسم سلامت نگاه ویژه ای داشته باشیم فلذا در این راستا با سرمایه گذاری تعدادی از پزشکان دی کلینیک و هتل بیمارستان با کلیه امکانات رفاهی خدماتی و بیمارستانی با سرعت بالا در حال تاسیس هست و بزودی افتتاح خواهد شد تا بتوانیم با افتتاح آن به گردشگران خارجی نیز خدمات بهیه ارائه دهیم.

وی همچنین افزود: یقین می دانیم که حمایت صحیح و اصولی از سرمایه گذاران وظیفه ماست.

در ادامه عرب باغی با تاکید بر لزوم توجه به دو موضوع اقتصاد و فرهنگ در بخش سلامت، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد سلامت، باید وضعیت موجود را بررسی و کمبودها را شناسایی کرد تا زیرساخت‌های مورد نظر اصلاح شود.

وی همچنین به ارتقا فرهنگ سلامت اشاره کرد و افزود: باید به مسئله پیشگیری و آگاهی دادن در حوزه سلامت توجه جدی داشت و بررسی گردد که چرا روز به روز تعداد بیماران در کشور بر خلاف سایر کشورها در حال افزایش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه در حوزه پزشکی نباید تنها به اعتبارات دولتی بسنده کرد خاطر نشان شد باید از مشارکت های مردمی و خیرین و سرمایه گذاران حوزه سلامت در ساخت درمانگاهها و انجمن های خیریه و اوقافی نیز بهره مند گردید.

در ادامه این آئین، دکتر پورابراهیم رئیس هیات مدیره شرکت طب ابزار سفید ارس گفت: درمانگاه تخصصی شیخ الرئیس شعبه ای از آزمایشگاه دانش تبریز می باشد که با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در فاز اول افتتاح گردید.

وی افزود: درمانگاه و آزمایشگاه تخصصی شیخ الرئیس رئیس بصورت شبانه روزی فعالیت می کند و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک در جذب بیمار از کشورهای همسایه نیز موفق عمل کنیم و منطقه آزاد ارس به قطب درمانی و پزشکی تبدیل گردد.

درمانگاه تخصصی شیخ الرئیس ارس با سرمایه گذاری تعدادی از پزشکان متخصص استانی و با امکانات و تجهیزات دارای تکنولوژی به روز آزمایشگاهی تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :