این صفحه را چاپ کن!
قهرمانان و جامعه ورزشی جلفا با فرماندار این شهرستان دیدار کردند

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت جمعی از قهرمانان و جامعه ورزشی شهرستان جلفا با فرماندار این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش موج ارس جلفا، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر صبح امروز جمعی از قهرمانان و جامعه ورزشی شهرستان جلفا با فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری دیدار و به گفتگو پرداختند.

فرماندار شهرستان جلفا در این دیدار با بیان اینکه امروزه یکی از مهم ترین و اساسی ترین تهدید جوانان و نوجوانان درگیر شدن آنها با مواد مخدر و خصوصاً مواد مخدر صنعتی می باشد، گفت: با سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت ورزش می توان از دچار شدن آنها به این مشکلات جلوگیری کرد.

زاهد محمودی افزود: جوانان و نوجوانان زیر بنای توسعه کشور و جامعه می باشند و با تقویت آنها می توان کشور را تقویت کرد و در همین راستا دولت تدبیر و امید قصد دارد با فراهم کردن بسترها و زیرساخت های لازم، زمینه سوق جوانان و نوجوانان به سمت ورزش را ایجاد کند تا آنها را از تهدیدها و آسیب های اجتماعی حفظ کند.

وی تصریح کرد: دولت اعتبارات و برنامه های ویژه ای برای ورزش و فرهنگ و ایجاد نشاط و سرگرمی در جامعه کنار گذاشته است و باید با ایجاد شرایط لازم برای جذب این اعتبارات تلاش کنیم.

محمودی در همین راستا بیان کرد: بعد از دوران پسا تحریم نیز شرایط بیشتری برای سرمایه گذاری در این زمینه فراهم شده است و باید برنامه و رویکردی برای خود تهیه کنیم تا از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

فرماندار جلفا عنوان کرد: در اداره ورزش و جوانان توجه زیادی به بحث ورزش شده و برنامه ریزی های متعددی نیز برای آن انجام شده اما متأسفانه برای بحث جوانان توجه و برنامه ریزی چندانی نشده است.

محمودی تصریح کرد: باید برای ورود و پیشرفت جوانان به ورزش برنامه ریزی ویژه ای کرد برای تقویت این بخش نیز باید سمن ها و NGO ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران و قهرمانان هر جامعه ای سرمایه اجتماعی آن جامعه محسوب می شوند، گفت: اگر از این سرمایه ها حمایت شود جامعه در مسیر درست و پیشرفت قرار می گیرد و در غیر این صورت جامعه با مشکل روبرو می شود.

فرماندار شهرستان جلفا افزود: برای پیشرفت جامعه لازم است ورزشکاران و قهرمانان به عنوان الگویی برای جوانان معرفی شوند و آنها را به سمت زندگی پر نشاط دعوت نمایند.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش بانوان نیز نسبت به آقایان توجه کمتری شده است، اظهار کرد: ۵۰ درصد جامعه بانوان می باشد و در تمام تصمیم گیری ها و مسائل مملکت تأثیرگذار می باشند و باید به ورزش بانوان نیز همانند ورزش آقایان نگاه کرد.

محمودی ادامه داد: محدودیت و دیدگاه بدی نسبت به بانوان وجود دارد و باید دیدگاه متفاوت نسبت به ورزش بانوان رفع شود و برای تحقق این موضوع باید فرهنگ سازی مناسب ورزشی صورت پذیرد.

وی در پایان افزود: باید برای فراهم کردن امکانات ورزشی تلاش فراوانی انجام دهیم و از امکانات منطقه آزاد ارس هم بهره مند شویم چرا که وقتی کسی برای شهرستان افتخارآفرینی می کند نام منطقه آزاد ارس نیز خودبخود سر زبان ها می افتد.

در ادامه این دیدار برخی از قهرمانان و مسئولان ورزشی شهرستان جلفا دیدگاه ها، مشکلات و انتقادات خود را مطرح کردند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :