این صفحه را چاپ کن!
عصر غیبت امام زمان (عج) دوران تمرین ولایت پذیری است

حجت الاسلام میرمحمدی با بیان اینکه عصر غیبت امام زمان (عج) دوران تمرین ولایت پذیری است، گفت: اطاعت از ولایت فقیه در دوران غیبت امام زمان (عج) بر مردم حجت است و ما باید بی چون و چرا تسلیم فرمایشات ولی فقیه باشیم.

به گزارش موج ارس جلفا، مراسم گرامیداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) با حضور مسئولان و مردم شهرستان جلفا در مصلی وحدت هادیشهر برگزار شد.

حجت الاسلام میرمحمدی در این مراسم با اشاره به مقام والای امامت گفت: طبق بیان صریح قرآن که در سوره بقره آیه ۱۲۴ آمده است مقام امامت، مقامی بالاتر از نبوت و مقامی از جانب خداست.

وی افزود: همچنین خداوند در آیه ۵۹ سوره نساء، اطاعت از پیامبر و امام را واجب دانسته و آن را هم ردیف با اطاعت از خدا قرار داده است.

میرمحمدی تصریح کرد: عده ای منظور از اوللامر منکم، در این آیه را خلفای راشدین می دانند اما با مراجعه به تفاسیر معتبر در می یابیم که منظور امامان می باشند.

وی اظهار کرد: در آیات متعدد قرآن آمده است که پیامبر را با نام صدا نزنید، او را احترام کنید، هنگام سخن گفتن پیامبر، بدون اجازه بیرون نروید و اینها همه تکه‌ های یک قطعه بزرگ است و آن قطعه بزرگ حفظ حریم رهبری است.

میرمحمدی ادامه داد: حال آن رهبر می تواند امام علی (ع) یا امام صادق (ع) یا نایب امام زمان (عج) و یا ولی فقیه باشد، رهبر مانند نخ یک تسبیح است که دانه ها را در کنار هم نگه داشته است و شکستن حرمت رهبر جامعه مانند سست کردن این نخ است.

وی بیان کرد: اگر دوام حکومت اسلامی به پیامبر باشد، شکستن حرمت او سست کردن این نخ است و اگر به ولی فقیه باشد شکستن حرمت وی مانند سست کردن این نخ و سست کردن دوام حکومت اسلامی است.

میرمحمدی با بیان اینکه عصر غیبت امام زمان (عج) دوران تمرین ولایت پذیری است، اظهار کرد: ولی فقیه جایگاه امام را دارد و جایگاه امام، جایگاه پیامبر است بنابراین اگر حریم امام را بشکنند نظام مسلمین به هم می‌ریزد، پس اطاعت از ولایت فقیه در دوران غیبت امام زمان (عج) بر مردم حجت است و ما باید بی چون و چرا تسلیم فرمایشات ولی فقیه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حکومت اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تشکیل حکومت اسلامی ایران یکی از مهمترین و مردمی‌ترین پدیده ها در میان اتفاقات چندین قرن اخیر است، چرا که این انقلاب موجب حفظ اقتدار، استقلال و عزت همه ایرانیان شده است.
حجت الاسلام میرمحمدی ادامه داد: مردم به ویژه نسل جوان باید پشتیبان ولایت فقیه باشند. سخنان و راهکارهای حضرت امام خمینی (ره) را به کار بگیرند و با دفاع و پشتیبانی کامل از ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای، فرامین و فرمایشات ایشان را مدنظر قرار داده و به آن عمل کنند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :