این صفحه را چاپ کن!
۲۰ نوعروس شهرستان جلفا راهی خانه بخت شدند

همزمان با سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) 20 نفر زوج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جلفا راهی خانه بخت شدند.

به گزارش موج ارس جلفا، همزمان با سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ۲۰ نفر زوج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جلفا راهی خانه بخت شدند.

امام جمعه شهرستان جلفا در این مراسم با بیان اینکه تجمل گرایی و تشریفات آفت زندگی مشترک می باشد، گفت: تجمل گرایی سختی های زیادی را به همراه خود می آورد و علت بسیاری از طلاق ها و از بین رفتن آرامش در خانواده ها تجمل گرایی می باشد.

حجت الاسلام علی انتظاری افزود: علاوه بر این، از جمله مشکلات دیگری که تجمل گرایی به دنبال خود دارد بی میلی و عدم رغبت به ازدواج و به بیان دیگر بالارفتن سن ازدوج در کشور می باشد.

وی ادامه داد: بالا رفتن سن ازدواج در کشور یک هشدار و خطر جدی است و باید عواملی که در ترویج ازدواج موثر هستند، تقویت و موانع ازدواج برطرف شوند.

حجت الاسلام انتظاری اظهار کرد: ازدواج و شروع زندگی با ساده زیستی و عدم تشریفات، باعث محکم شدن پایه های زندگی می شود.

وی تصریح کرد: سختی ها و مشکلات، شیرینی زندگی می باشند و زن و شوهر باید با هم زندگی را بسازند تا قدر آن زندگی را بیشتر بدانند.

امام جمعه جلفا با اشاره به معیارهای مناسب یک همسر گفت: در دین اسلام تقوا و ایمان معیار اصلی ازدواج می باشد و کسانی که پول، ثروت و مادیات را ملاکی برای ازدواج قرار می دهند در اشتباه بزرگی قرار دارند.

وی ادامه داد: ملاک‌های دیگر ازدواج مربوط به خانواده همسر است؛ فرد برای انتخاب همسر لازم است به خانواده همسر خود نیز توجه کند که دارای تعهد انسانی و الهی باشد زیرا بعد از ازدواج با خانواده همسرش در ارتباط است و انتخاب خانواده شایسته موجب می‌شود با مشکل کمتری مواجه شود.

حجت الاسلام علی انتظاری افزود: راه حق و اسلام راه اعتدال است و خداوند انسان را زوج آفرید و از او خواست برای رفع نیازهای جنسی  و آرامش روانی، راه ازدواج را در پیش گیرد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :