این صفحه را چاپ کن!
تهیه طرح توسعه پایدار منظومه روستایی محدوده منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای تهیه طرح توسعه پایدار منظومه روستایی محدوده ارس با بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین شورایعالی مناطق آزاد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت بهسازی و عمران روستاهای داخل محدوده مناطق آزاد، تفاهم نامه همکاری تهیه طرح توسعه پایدار منظومه روستایی ارس امضا شد و اعتبارات قابل توجهی بصورت مشارکتی برای بهسازی و تهیه طرح توسعه پایدار منظومه روستایی محدوده منطقه آزاد ارس تخصیص داده شده است.

عرب باغی گفت: با انعقاد این تفاهم نامه مقرر شد این طرح ظرف شش ماه و توسط بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی برای محدوده قلی بیگلو و خداآفرین تهیه گردد.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد تا پایان سال جاری با بودجه عمرانی بیست میلیارد ریال برای روستاهای سیلگرد و شجاع در محدوده جلفا، جانانلو و زنبلان در محدوده خداآفرین طرح توسعه پایدار توسط بنیاد مسکن تهیه شود.

عرب باغی با اشاره به اینکه طرح های تفصیلی و آماده سازی روستاهای سیلگرد و شجاع توسط سازمان تهیه شده گفت: در خصوص این روستاها مقرر شد بنیاد مسکن ملاحظات ضروری را اعمال و در صورت نیاز به بازنگری طبق خدمات ابلاغی شورای راهبردی توسعه و عمران مناطق آزاد و شیوه نامه فی مابین اقدام نماید.

وی در خصوص اجرای این طرح در سایر روستاهای محدوده منطقه آزاد ارس گفت: پیش بینی شده است در سال ۹۵ برای سایر روستاهای محدوده منطقه با توجه به اولویت بندی اجرای پروژه ها تا سقف بودجه عمرانی دویست میلیارد ریال اختصاص یابد که کلیه این مبالغ بصورت مشارکتی توسط سازمان منطقه آزاد ارس و بنیاد مسکن پرداخت میگردد.

اضافه میشود، بر اساس این تفاهم نامه، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس بعنوان نماینده این سازمان پیگیری بندهای تفاهم نامه را بر عهده دارد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :