این صفحه را چاپ کن!
آماده باش ۹۰ روزه نیروها و تجهیزات امداد و نجات ارس و جلفا

رئیس ستاد بحران منطقه آزاد ارس از اجرای مانور آماده باش تمامی یگان های امداد و نجات و پشتیبانی ارس و شهرستان جلفا خبر داد و گفت: تمامی تجهیزات در فصل زمستان در آماده باش کامل خواهند بود.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، محبوب ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: مانور مشترک آماده باش ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا با حضور تمامی نیروها و نمایش تجهیزات برگزار شد.

وی گفت: به جهت پیش بینی وجود زمستان سرد در سالجاری، جلسه های مدیرت بحران با جدیت بیشتر نسبت به سال های قبل برگزار شد و از امروز تمامی یگان ها بصورت شبانه روزی آماده باش بوده و در مسیرهای منتهی به منطقه آزاد ارس مستقر خواهند بود.

ابراهیمی افزود: در مراسم مانور آماده باش نیروهای ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا، فرماندهان نیروهای انتظامی، مرزبانی، پلیس راه و پلیس راهور، شهرداری های جلفا و هادیشهر، راهداری، اورژانس ۱۱۵، هلال احمر و آتش نشانی منطقه آزاد ارس با تمامی تجهیزات موجود حضور داشتند.

وی رعایت قوانین، کنترل سوخت و سیستم فنی خودرو، تجهیز خودرو به امکانات زمستانی و استفاده از لباس گرم را به گردشگران و میهمانان توصیه کرد و گفت: آرامش و امنیت مسیرهای منتهی به صنعتی ترین منطقه آزاد ایران با حضور تمامی نیروهای ستاد بحران و تجهیزات مدرن امداد و نجات فراهم شده است.

گفتنی است فرماندهان نیروی انتظامی، مرزبانی و رئیس مدیریت بحران منطقه آزاد ارس بعنوان سخنران های این مراسم، راهنمایی های لازم را ارایه دادند.

اضافه می شود، منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در ۱۳۵ کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی واقع می باشد. این منطقه با مرکزیت شهر جلفا و سه منطقه منفصل در نوردوز، خداآفرین و قلی بگلو، با جمهوری خودمختار نخجوان و کشورهای ارمنستان و آذربایجان همسایه بوده و سالانه بیش از شش میلیون نفر گردشگر این منطقه صنعتی، زیبا و خوش آب و هوا را مقصد سفر و تفریح قرار می دهند. جلفا با اختلاف ارتفاع قابل توجه نسبت به آب های آزاد، همواره از آب و هوای گرم تری نسبت به سایر شهرستان های آذربایجان شرقی برخوردار است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :