این صفحه را چاپ کن!
برگزاری جشنواره زمستانی همزمان با جشن های دهه فجر در ارس/ بازاریان نقش مهمی در رونق صنعت گردگشری دارند/ تردد رایگان از تبریز به جلفا

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در نشست خبری گفت: همزمان با برگزاری جشن های ایام مبارک دهه فجر انقلاب، جشنواره خرید زمستانی ارس از یکم تا سی ام بهمن ماه سالجاری در ارس برگزار می شود.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداشزاده با اشاره به راه اندازی اولین جشنواره زمستانی در منطقه آزاد ارس در یکم بهمن ماه جاری گفت: خارج نمودن ارس از فصلی بودن گردشگری، معرفی قابلیت های توریسم زمستانی، افزایش جذب گردشگر در ماه های سرد سال، افزایش درآمد بازاریان و رونق بازار از اهداف برگزاری این جشنواره در ارس می باشد.

داداش زاده گفت: برگزاری جشنواره های خرید فصلی عامل تحریک گردشگران و بازار است و از همین رو جشنواره زمستانی اجرا می شود و درصورت موفقیت و استقبال مناسب، در سال های آتی نیز برگزار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره همراهی بازاریان مهم است تاکید کرد: در برگزاری جشنواره زمستانی صرفا منطقه آزاد ارس برگزار کننده نیست، بلکه بازاریان مهمترین قطب جشنواره بوده و نقش قابل توجهی در رونق صنعت گردگشری دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه از راه اندازی چارتر قطار مسیر جلفا- تبریز خبر داد و گفت: در طول برگزاری جشنواره قطار چارتر با چهار واگن و با ظرفیت ۳۸۴ نفر بصورت رایگان همه روزه ساعت ۷:۳۰ صبح از مسیر تبریز به جلفا و ۷ عصر از جلفا به تبریز حرکت خواهد کرد و در طول مسیر گروه های هنری برنامه های جذاب برای مسافران اجرا می کنند.

داداشزاده با بیان اینکه ارایه خدمات حمل و نقلی در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد، گفت: تبیین فرهنگ استفاده از وسایل نقیله عمومی در منطقه و همچنین بهره مندی از حداکثر ظرفیت راه آهن جلفا و جابجایی گردشگران از مهمترین اهداف راه اندازی قطارهای چارتری است.

وی قطار را امن ترین وسیله نقلیه در زمستان عنوان کرد و گفت: راه آهن جلفا قدیمی ترین راه آهن کشور می باشد ولی در بحث جابجایی مسافر کمرنگ است، از همین رو در طول برگزاری جشنواره زمستانی قطارهای چارتری فعالیت می کنند.

یوسف داداشزاده همچنین از برگزاری مسابقات و برنامه های سرگرم کننده در طول جشنواره خبر داد و افزود: جشن های ده روزه با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در بازه زمانی ۱۲ الی ۲۲ بهمن متمرکز شده اند که در این ایام برنامه های مختلف همچون نورافشانی، اجرای موسیقی، نمایش، شعر، سرودهای آئینی و مسابقه با حضور هنرمندان برجسته کشور در سالن الغدیر جلفا برای عموم مردم برگزار می شود.

وی در ادامه از برگزاری فستیوال ورزشی بانوان خبر داد و گفت: از تاریخ ۲۱ تا ۲۹ بهمن ماه فستیوال مسابقات ورزشی بانوان ارس در ۸ رشته مختلف برگزار میشود که شرکت عموم بانوان در این فستیوال آزاد است.

وی برگزاری سمینار مشتری مداری و فنون مذاکره تجاری را اولین قدم در برگزاری جشنواره عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی برای جهانی شدن نیازمند آموزش است، در این راستا دوره آموزشی “مشتری مداری” در هفته جاری برگزار شد و بازاریان با شیوه ها و اصول ارتباط و خدمات دهی به مشتری و مدیریت رفتار و مشتری مداری آشنا شدند.

وی همچنین گفت: ایام دهه فجر بهترین و تاثیرگذارترین ایام کشور است از همین رو در راستای شعار دولت و ملت همدلی و همزبانی تورهای مختلف برای مسئولین و مردم جهت آشنایی با پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری برگزار می شود تا مردم با دستاوردهای ارس آشنا شوند.

وی در پایان با بیان اینکه اختتامیه جشنواره زمستانی در سی ام بهمن ماه در سالن الغدیر جلفا برگزار می شود، گفت: در این مراسم از برپاکنندگان جشن ها و قهرمانان مسابقات ورزشی و به ده نفر از مسافران قطار چارتر به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

لازم بذکر است، مسافرین می بایست جهت شرکت در قرعه کشی کد بلیط های قطار را به شماره ۳۰۰۰۸۵۱۵۱۵ ارسال نمایند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :