این صفحه را چاپ کن!
اختلاف ۱۰۰ میلیون دلاری واردات و صادرات ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در هفت ماه امسال 130 میلیون دلار صادرات و 30 میلیون دلار واردات داشته ایم.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن نریمان در جمع اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: در ۱۲ ماه سال گذشته ۱۳۸ میلیون دلار صادرات داشته ایم درحالیکه در هفت ماه نخست امسال به رقم ۱۳۰ میلیون دلار رسیده ایم.
وی گفت:مساحت اراضی زراعی وباغی در منطقه ۹۳۰۰ هکتار بوده و مساحت گلخانه ها ۳۲۰هکتار می باشد .که ۷۰ هکتار آن به مرحله بهره داری رسیده و ۲۵۰هکتار آن نیز در مرحله ساخت ساز می باشد.
نریمان افزود: سال گذشته ۱۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید شده است و در بخش گلخانه ای نیز تنها یکی از گلخانه های ارس ۱۰ هزار تن گوجه فرنگی و فلفل دلمه تولید و صادرات کرده است.
وی افزود: در بخش کشاورزی منطقه آزاد ارس ۴۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و بزودی با اتمام پروژه های جدید این رقم افزایش می یابد.
مدیرعامل ارس گفت: این منطقه به واسطه رود ارس امکان سرمایه گذاری در بخش تولیدات صنعتی و کشاورزی را دارد و هم اکنون با استفاده از روش های نوین صنعت کشاورزی رونق چشمگیری پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از عوامل رشد صادرات ارس محصولات گلخانه ای است، گفت: گلخانه های ارس در ایران و خاورمیانه وضعیت مطلوبی داشته و در حال توسعه است.
رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و نماینده مردم مرند و جلفا از شرکت ارس تارلاامین بزرگترین مجموعه گلخانه ای کشور بازدید کردند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :