این صفحه را چاپ کن!
نباید تاوان ضعف مدیران استان را نماینده دهد/ آقایان فرم‌های ارائه بودجه آذربایجان‌شرقی را پر نکرده‌اند!

نماینده مرند و جلفا می‌گوید: حضور برخی مدیران ضعیف و ناکارآمد در ادارات‌کل موجب شده تا در ارائه فرم‌های بودجه مورد نیاز استان به وزارتخانه‌ها کوتاهی شود و اکنون نمایندگان استان تاوان آن را دهند.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از آناج، محمد حسن‌‌نژاد در ارزیابی عملکرد استاندار سابق آذربایجان‌شرقی، ابراز داشت: مجید خدابخش انصافاً فردی متدین، متواضع و مردمی بود که به‌نحو احسن از دستگاه‌های اجرایی کار می‌کشید و با هماهنگی دقیق نهادها با یکدیگر شورای اداری استان را اداره می‌کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه‌ی انتخابیه بنده خدابخش شخصاً پیگیر طرح انتقال آب ارس بود و در زمان او کارخانجات الیاف شیشه، کلنگ‌زنی کارخانه کاشی چینی بود و احداث بیمارستان مرند کلید خورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی چه انتظاراتی دارد، عنوان کرد: پورمحمدی باید مدیران قدرتمندی انتخاب کند تا هزینه‌ی ضعف مدیران را نماینده و استاندار ندهد.

وی توضیح داد: در حال حاضر یکی از اساسی‌ترین بحث‌های ما کمبود بودجه‌ی آذربایجان‌شرقی است و این بودجه را منِ نماینده و استاندار نمی‌نویسیم بلکه هر وزارتخانه خرداد ماه به ادارات متبوع خود می‌گوید اعتبارات مورد نیازتان را در سیستم ارائه کنید؛ در نهایت نیز کار به سازمان برنامه و بودجه می‌رسد تا با حضور استاندار و نمایندگان به یک عدد و رقم مورد قبول دولت برسیم.

نماینده مرند و جلفا با بیان اینکه برخلاف رویه‌ی مرسوم در آذربایجان‌شرقی این اتفاقات رخ نداده است، تصریح کرد: فرم‌های ارائه بودجه را پر نکرده‌اند و نماینده نیز از این قصور بی‌خبر است و تازه بعد از بررسی ماجرا و در میانه‌ی کار می‌فهمد آقایان چه کوتاهی‌هایی کرده‌اند.

وی تاکید داشت: از محمدرضا پورمحمدی انتظار داریم پروژه‌ی آزاده راه تبریز ،مرند و بازرگان را به سرانجام برساند و مصوبه‌ی گسترش منطقه آزاد ارس به سمت مرند، تبدیل مرند به منطقه ویژه اقتصادی و تبدیل کشک‌سرا به بخشداری را پیگیری نماید.

حسن‌نژاد احداث بیمارستان ۳۰۴ تخت خوابی مرند، استادیوم ۵ هزار نفری مرند و احداث فرودگاه ارس را از دیگر مطالبات خود از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی برشمرد و اظهار داشت: البته بسیاری از این پروژه‌ها کلید خورده و در دست پیمانکار است اما توقع داریم استاندار روند انجام عملیات را تسریع نماید.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :