این صفحه را چاپ کن!
نگارش و چاپ تاریخ انقلاب اسلامی در جلفا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در آذربایجان‌شرقی ویژه‌ی شهرستان جلفا به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از ایسنا، “علی‌اکبر صفی‌پور”  در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: وقوع انقلاب اسلامی ایران در دهه‌های پایانی قرن بیستم، ضمن برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌ فرد، آشکارا مکتبی جدید برای انقلاب به بشریت عرضه کرد.

وی افزود: یکی از فواید نگارش تاریخ‌های محلی انقلاب اسلامی، این است که آیندگان بدانند که دم مسیحایی خمینی کبیر (ره) همان اثر را که بر دل شاگردان نجف و قم می بخشید، بر دل‌های ساده و بی‌پیرایه‌ی روستائیان و مردمان شهرهای کوچک نیز باقی می‌گذاشت.

صفی‌پور گفت: پیش از این نیز از چهار کتاب تاریخ انقلاب اسلامی ویژه‌ی منطقه‌ی ارسباران رونمایی شده بود و این کتاب نیز در ادامه‌ی طرح یاد شده و با هدف تدوین تاریخ انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به چاپ رسیده است که برای اولین بار در کشور درحال اجراست.

وی، بیان تلاش دلاورمردان و شیرزنان استان در تاریخ شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی را از اهم اهداف نگارش و چاپ این کتاب برشمرد و  گفت: تاریخ نگارش انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی بصورت شهر به شهر و به شیوه‌ای جامع و کامل در کلیه شهرستان های آذربایجان شرقی به مرحله اجرا در می آید و امیدواریم با تدوین تاریخ انقلاب اسلامی در کلیه‌ی شهرستانها بستر تدوین تاریخ انقلاب اسلامی استان فراهم گردد.

صفی‌پور افزود: این کار فاخر و ماندگار باید با تعمیم به کلیه شهرستانها به صورت جامع و کامل برای آیندگان به یادگار گذاشته شود.

وی شهرستان جلفا را با پیشینه‌ی درخشان فرهنگی و معنوی یکی از شهرهای پیشتاز در مبازات انقلابی بر علیه رژیم ستمشاهی برشمرد و اظهار داشت: شهر انقلابی جلفا به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و اهمیت ژئوپولتیکی به ویژه قرار گرفتن در مرز ایرن و جمهوری آذربایجان، در طول تاریخ به ویژه سیصد سال اخیر، در رویدادهای سیاسی کشورمان نقش تعیین کننده‌ای داشته و حوادث ان همواره سرنوشت‌ساز بوده است.

وی تاکید کرد: خاستگاه دینی اعتقادی عمیق ساکنان این دیار از یک سو و روحیه‌ی پرنشاط و فعال اجتماعی مردمان سختکوش آن از سوی دیگر این شهر را جزو یکی از برجسته ترین مناطق کشورمان در داشتن روحیه‌ی مقاومت و تسلیم‌ناپذیری در برابر دشمنان و دفاع از تمامیت ارضی ایران قرار داده است.

گفتنی است، کتاب انقلاب اسلامی در جلفا به قلم نویسنده‌ی توانا “مرضیه نوری” نگارش شده است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :