این صفحه را چاپ کن!
۸۰۳ هزار و ۳۲۵ تن کالا در پایانه های مرزی جلفا و نوردوز ترانزیت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری ۸۰۳ هزار و ۳۲۵ تن ترانزیت ورودی و خروجی کالا در پایانه های مرزی جلفا و نوردوز انجام شد.

به گزارش موج ارس جلفا، اورجعلی علیزاده افزود: از این میزان ۵۹۸ هزار و ۵۱۶ تن ترانزیت ورودی و خروجی کالا در پایانه مرزی جلفا و ۲۰۴ هزار و ۸۰۹ تن در پایانه مرزی نوردوز انجام شده است.

وی میزان واردات و صادرات کالا از مرزهای جلفا و نوردوز را یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۱۶۸ تن اعلام و اظهار کرد: از این میزان ۸۳۶ هزار و ۹۷۳ تن کالا از مرز نوردوز و ۹۶۰ هزار و ۱۹۵ تن کالا از مرز جلفا صادر یا وارد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تردد وسائط نقلیه سنگین از پایانه مرزی نوردوز از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: در این مدت ۵۰ هزار دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۵۱ هزار دستگاه کامیون خارجی از مرز نوردوز تردد کرده اند.

علیزاده، با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ اتوبوس ایرانی و ۹ هزار و ۹۸۸ سواری ایرانی و خارجی از این پایانه مرزی تردد کرده اند، ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۰۱ هزار مسافر ایرانی و ۱۵۸ هزار مسافر خارجی از این پایانه تردد کرده اند که در مجموع تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸ برابر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: تردد وسائط نقلیه سنگین از پایانه مرزی جلفا نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته و در این مدت ۵۹ هزار دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۳۰ هزار دستگاه کامیون خارجی از این مرز تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در این مدت بیش از ۲۹ هزار مسافر ایرانی و ۱۷۵ هزار مسافر خارجی از این پایانه تردد کرده اند که در مجموع تعداد مسافر نسبت به سال قبل بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

علیزاده، افزود: در این مدت ۸۲۷ اتوبوس ایرانی و ۹۶۸ اتوبوس خارجی نیز از پایانه مرزی جلفا تردد کرده اند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :