این صفحه را چاپ کن!
سرنوشت کسب سهمیه در دست تراکتور/ همه احتمالات آسیایی شدن تی‌تی‌ها

تراکتور با بازپس گرفتن جایگاه چهارم جدول لیگ برتر فوتبال، اکنون دست پیش را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از آناج، در روزی که تراکتور برابر پیکان با حمایت پرشور هوادارانش به یک پیروزی شیرین خانگی دست یافت، گل‌گهر در زمین هوادار دیگر تیم تهرانی با نتیجه تساوی متوقف شد تا تیم محبوب دیار آذربایجان از حریف سیرجانی سبقت گرفته و با یک پله صعود بار دیگر به مکان چهارم جدول لیگ برتر فوتبال برسد.

اکنون شاگردان پاکو خمز در مسیر آسیایی شدن قرار دارند و سرنوشت کسب سهمیه در دست این تیم است اما هر گونه لغزش در سه هفته پایانی معادلات را تغییر خواهد داد، بخصوص اینکه در بازی‌های رودررو تراکتور عملکرد خوبی در برابر گل‌گهر و مس رفسنجان نداشته و امتیاز منفی در راه آسیایی شدن تی‌تی‌هاست.

در جدول لیگ برتر فوتبال کشور و تا انتهای هفته بیست‌وهفتم، تراکتور با ۴۶ امتیاز مکان چهارم را به خود اختصاص داده، گل‌گهر با ۴۵ امتیاز و مس رفسنجان هم با ۴۳ امتیاز به ترتیب در رده‌های پنجم و ششم جای دارند و فولاد با ۳۸ امتیاز هفتم است.

با توجه به شرایط جدول، سه تیم تراکتور، گل‌گهر و مس رفسنجان مثلث مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا با احتمال قرار گرفتن در جایگاه چهارم لیگ را تشکیل می‌دهند، هرچند فولاد نیز از شانس حداقلی برخوردار است اما فقط یک معجزه می‌تواند تیم خوزستانی را آسیایی کند.

تراکتور در سه گام نهایی به ترتیب با مس کرمان (خارج از خانه)، نساجی (خانه) و استقلال (خارج از خانه) مصاف می‌دهد، گل‌گهر نیز رودرروی آلومینیوم (خانه)، پرسپولیس (خارج از خانه) و صنعت‌نفت (خانه) قرار می‌گیرد و مس رفسنجان هم مقابل تیم‌های ملوان (خارج از خانه)، استقلال (خانه) و پیکان (خارج از خانه) صف‌آرایی خواهد کرد.

با در نظر گرفتن مسابقات پیش‌روی این سه تیم که روی کاغذ تیم تراکتور و با در نظر گرفتن امتیاز میزبانی و میهمانی تیم گل‌گهر از بخت بیشتری برخوردار هستند، شانس آسیایی شدن تیم محبوب پرشورها در پایان مسابقات لیگ بیست‌ودوم با عملکردهای مختلف از لحاظ امتیازگیری در سه هفته آینده به شرح زیر است:

۹ امتیاز: تراکتوری‌ها در سه بازی آخر خود اگر بتوانند ۹ امتیاز کامل یا به عبارتی دیگر سه برد پیاپی را کسب کنند، بدون اما و اگر مکان چهارم جدول را حفظ خواهند کرد و نتایج گل‌گهر و مس رفسنجان هیچ تاثیری در جایگاه این تیم نخواهد داشت.

۷ امتیاز: تراکتور در صورت کسب ۷ امتیاز یعنی دو برد و یک تساوی در سه دیدار باقی مانده خود با این پیشامد موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد که گل‌گهر هم در سه بازی آخر خود حداقل در یک مسابقه امتیاز از دست بدهد و بیش از این تعداد امتیاز کسب نکند.

۶ امتیاز: در این صورت سرخ‌پوشان در حالتی بلیت لیگ قهرمانان آسیا را رزرو خواهند کرد که در سه هفته پایانی امتیازهای کسب شده توسط گل‌گهر از عدد ۶ و مس رفسنجان از عدد ۷ تجاوز نکند، یعنی گل‌گهر دستکم یک بازی را واگذار کند و مس رفسنجان هم در یک بازی امتیاز از دست بدهد.

۵ امتیاز یا کمتر: با این عملکرد کار رسماً به اما و اگر خواهد کشید و شانس تراکتور برای کسب سهمیه آسیایی بستگی کامل به نتایج دو تیم کرمانی خواهد داشت و سرخ‌پوشان فوتبال آذربایجان تنها در صورتی مسافر آسیا می‌شوند که امتیازات دو رقیب در جدول نهائی لیگ بیست‌ودوم به این تیم نرسد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :