این صفحه را چاپ کن!
برخورد قاطع با نانوایان متخلف شهرستان جلفا تشدید می‌شود

فرماندار جلفا از تشدید بازرسی‌ها و برخورد قاطع با نانوایان متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش موج ارس جلفا، اسمعیل عطاپور در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان جلفا افزود: گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه های متولی از واحدهای نانوایی برگزار می شود که موجب ساماندهی شدن این واحدها و جلوگیری از کم‌فروشی یا گران‌فروشی خواهد شد.

وی اظهار داشت: سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف مورد بازنگری قرار می گیرد و برای کاهش یا قطع آن اقدام می شود.

عطاپور افزود: ۱۲۰ واحد نانوایی در شهرستان جلفا فعالیت دارد که لازم است به موقع و در ساعت تعیین شده نسبت به پخت نان اقدام کنند.

فرماندار جلفا اضافه کرد: نانوایی‌های شهرستان در صورت تخلف اعم از کم فروشی یا توزیع خارج از شبکه آرد و نان به مدت یک تا دو هفته تعطیل می‌شوند و سهمیه آرد آنان به نانوایی‌های دیگر اختصاص می‌یابد.

وی تاکید کرد: همچنین با نانوایی هایی که به صورت خودسرانه نانوایی را تعطیل کرده و ساعت پخت را رعایت نمی‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

عطا‍‍پور با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش مجوز نانوایی افزود: خرید و فروش پروانه کسب نانوایی‌ها به هر نحوی ممنوع و خلاف مقررات است و در صورتی که شخصی پروانه کسب خود را به غیر واگذار کند، ضمن جریمه شدن، پروانه‌اش نیز باطل خواهد شد.

وی گفت: دولت در تلاش است با اجرای تدابیر و اصلاحات اقتصادی به گونه‌ای عمل کند که رانت و قاچاق به حداقل رسیده و به مردم و نانوایان فشار اقتصادی مضاعفی وارد نشود و باید همه برای تحقق اهداف این طرح همکاری و همراهی داشته باشند.

فرماندار جلفا در پایان با اشاره به موقعیت خاص این شهرستان به لحاظ گردشگری، وجود کارخانجات و واحدهای تولیدی متعدد و نیز مرزی بودن، افزایش سهمیه آرد اختصاصی به این شهرستان را خواستار شد.

مدیرکل غله استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، بر ضرورت اصلاح الگوی پخت نان در نانوایی ها تاکید کرد.

شاهدی اظهار داشت: الگوی پخت نان از شکل سنتی باید به شکل صنعتی با لحاظ حفظ سلامتی مردم اصلاح یابد.

وی در خصوص افزایش سهمیه آرد شهرستان با توجه به شرایط خاص آن، قول مساعد داد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :