این صفحه را چاپ کن!
برای ۱۰ مجتمع تجاری پایان کار صادر کردیم / تکمیل زیرساخت های سایت آپارتمانی برای ساخت مسکن

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: کمبود مسکن در محدوده یکی از دغدغه‌هاست و برای کمک به حل این موضوع، زیرساخت‌های سایت آپارتمانی تکمیل می‌گردد و در بودجه عمرانی سالجاری اعتبارات لازم تخصیص یافته است و در تلاش هستیم سرریز شهر جلفا را به سمت سایت آپارتمانی هدایت کنیم.‌

به گزارش موج ارس جلفا، دکتر مجید کیانی در دیدار با خبرنگاران و فعالین رسانه‌ای منطقه با اشاره به کاهش بروکراسی اداری با حذف فرایندهای مازاد و افزایش اختیارات معاونین و مدیران جهت تصمیم‌گیری، اظهار داشت: کمبود مسکن در محدوده یکی از دغدغه‌هاست و برای کمک به حل این موضوع، زیرساخت‌های سایت آپارتمانی تکمیل می‌گردد و در بودجه عمرانی سالجاری اعتبارات لازم تخصیص یافته است و در تلاش هستیم سرریز شهر جلفا را به سمت سایت آپارتمانی هدایت کنیم.‌

وی با اشاره به منابع محدود سازمان برای انجام امورات و پیشبرد پروژه‌ها، تصریح کرد: مطالبات اصحاب رسانه و مردم برای افزایش خدمات به‌حق است اما انجام تمامی این موارد نیازمند منابع است و یکی از وظایف ما اولویت‌بندی نیازهاست. تمامی ادارت از منطقه آزاد ارس انتظاراتی دارند و ما باید منابع را مدیریت و از اتلاف آن جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یکی از دلایل برگزاری نمایشگاه‌های خارجی را معرفی ارس، جذب سرمایه‌گذار و سوق دادن سرمایه‌گذاران به صادرات خواند و بیان داشت: صادرات منجر به افزایش تولید و درآمد واحدها می‌گردد و در پرداختی کارگران نیز موثر واقع می‌شود. چندین واحد تولیدی با حضور در نمایشگاه کاپان ارمنستان، اولین صادرات خود را انجام دادند.‌

وی با اشاره به افتتاح ۶ کیلومتر از باند دوم جاده مرند – جلفا قبل از آغاز سفرهای نوروزی، خاطرنشان ساخت: به دلیل اختلاف با یکی از نهادها ۱۰ سال بود که پروژه در مسیر تونل دره‌دیز متوقف شده بود و خوشبختانه اخیرا این مشکل حل شد و چنانچه این نهاد همراهی بیشتری می‌کرد می‌توانستیم امسال ۶ کیلومتر باقیمانده را زیر بار ترافیک ببریم.

کیانی زیباسازی شهری را یکی از جدی‌ترین خواسته‌هایش از معاونت فنی و زیربنایی سازمان خواند و ابراز کرد: آبیاری فضای سبز کریدور اصلی هم‌اکنون به‌وسیله تانکر صورت می‌گیرد که این موضوع شایسته نیست و حکایت از کمبود زیرساخت‌ها دارد که برای حل این مشکل اقدام شده تا با تامین آب افزایش درختکاری صورت گیرد.

وی به اختصاص زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد و متذکر شد: عده‌ای به دنبال انتقال زمین نهضت ملی مسکن به سایت آپارتمانی بودند که به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های اولیه این اقدام ممکن نشد. زمین مدنظر سازمان دارای زیرساخت‌های آب و برق و گاز بوده و بهترین گزینه برای ساخت‌وساز است.‌

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به مخالفت سازمان هواپیمایی کشور با احداث فرودگاه ارس به دلیل تعدد فرودگاه‌های موجود، نبود هواپیما و کمبود پرواز، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست نیز به دلیل قرارگیری محل فرودگاه ارس در منطقه حفاظت شده مراکان از دیگر مخالفین احداث فرودگاه ارس است و مجوزهای مورد نیاز صادر نمی‌شود. وی ادامه داد: به توصیه رئیس سازمان هواپیمایی کشور پیگیر احداث فرودگاه محلی تفریحی و گردشگری در جلفا و خداآفرین هستیم. باندی که جهت پرواز هواپیمای ۱۲ نفره مورد نیاز است باند ۸۰۰ متری است که زمین درنظر گرفته شده در جلفا برای احداث فرودگاه محلی با پادگان ارتش تداخل دارد و مجاورت فرودگاه پارس آباد با زون ۴ منطقه آزاد ارس نیز مشکل احداث فرودگاه محلی خداآفرین است که درصدد تکمیل مطالعات و رفع نواقص هستیم.

کیانی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ارس اقدامات متعددی در طول سال‌های گذشته در تکمیل زیرساخت‌ها و تقویت خدمات مناطق داخل محدوده و همجوار انجام داده اما برای مردم تبیین نشده است، تصریح کرد: برای نمونه سازمان در خرید سی‌تی‌اسکن، اجرای فاضلاب هادیشهر، فاضلاب شهرک‌های مسکونی از جمله آتام و مشکات و شاهمار،احداث تصفیه خانه فاضلاب جلفا و… مشارکت داشته است.

وی بر فعالسازی بازار ارس تاکید کرد و یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ اکثریت کالای همراه مسافر در فصل بهار تخصیص یافته بود و قدرت مانور نداشتیم. برای سال ۱۴۰۲، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تخصیص کالای همراه مسافر صورت پذیرفت که مثمر ثمر واقع شد بطوریکه سهمیه بصورت فصلی و در بین مغازه‌های فعال توزیع می‌گردد و همین امر موجب افزایش تعداد مغازه‌های قابل اجاره شده است.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به رفع مشکل پرونده‌های حقوقی چندین ساله، اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته ۱۱ مجتمع تجاری دارای پایان کار بودند که در یک سال گذشته ۱۰ مجتمع تجاری دیگر به جمع مجتمع‌های تجاری دارای پایان کار اضافه شده‌اند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :